ترامپ، توپ هسته‌ای را به ریاض آورده است

ترامپ، توپ هسته‌ای را به ریاض آورده است
يکشنبه 31 ارديبهشت 1396 - 00:49

رییس جمهور آمریکا در سفر به ریاض کیف سیاه معروف به "توپ هسته‌ای" را به همراه دارد.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا امروز در نخستین سفر خارجی خود وارد ریاض شد و از آنجا عازم فلسطین اشغالی، ایتالیا و بروکسل خواهد شد. ترامپ در این سفر خود یک کیف سیاه یا همان توپ هسته ای به همراه برده است. 

پایگاه خبری آمریکایی بیزنس انسایدر امروز شنبه 20 می آورده است که توپ فوتبال هسته ای یا چمدان هسته ای در واقع یک کیف سیاه حاوی برخی اطلاعات بسیار محرمانه است که به رییس جمهور امکان می دهد تا به دور از مراکز فرماندهی ثابت مانند اتاق عملیات ها دست به یک حمله هسته ای بزند. این توپ هسته ای با ظاهری ساده که به کیف اضطراری رییس جمهور معروف است، توسط 3 معاون نظامی حمل می شود و همواره در دسترس فرمانده کل در حالت آماده باش قرار دارد.

بیل گولی مدیر سابق دفتر نظامی کاخ سفید آورده است که توپ هسته ای که همواره همراه رییس جمهور است، دکمه ای برای شلیک بمب هسته ای ندارد بلکه در این کیف چهار چیز هست: کتاب سیاهی که گزینه های حملۀ هسته ای را در خود دارد، کتاب سیاه رنگ دیگری حاوی لیست پناهگاه های رئیس جمهور آمریکا در صورت شلیک بمب هسته ای، دستور العمل های اعلام حالت فوق العاده و کارتی که یک کد برای تأیید هویت رئیس جمهور آمریکا در خود دارد.

حجم زرادخانۀ هسته ای آمریکا قدرتی عظیم و هولناک در اختیار رئیس جمهور این کشور قرار می دهد، قدرتی که اکنون در دستان ترامپ است. البته معاون رئیس جمهور آمریکا هم یک «توپ هسته ای» دارد که به او اجازه می دهد در صورت ناتوانی رئیس جمهور، دستور حملۀ هسته ای را صادر کند.

210

پربیننده ترین خبرها