پیام تبریک مقامات کشورها به روحانی

پیام تبریک مقامات کشورها به روحانی
يکشنبه 31 ارديبهشت 1396 - 08:31

مقامات کشورهای مختلف جهان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی مجدد حسن روحانی، در حال ارسال پیام های تبریک هستند.

العالم ـ ایران

 پیام تبریک رئیس جمهوری ارمنستان به روحانی

«سرژ سرکیسیان» رئیس جمهوری ارمنستان با ارسال پیامی، پیروزی قاطع «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در انتخابات و انتخاب مجدد وی در این پست را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اینترنتی دفتر ریاست جمهوری ارمنستان، در پیام تبریک سرکیسیان به روحانی آمده است: اطمینان دارم که در دوران ریاست جمهوری شما، کشور ایران به عنوان کشور دوست و همسایه، روند توسعه را ادامه خواهد داد و نقش مهم و قابل توجهی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه ایفا خواهد کرد.
رئیس جمهوری ارمنستان همچنین ابراز امیدواری کرد که با تلاش های مشترک دوکشور، روابط دوستانه و صمیمی ارمنستان و ایران گسترش یافته و ضمن تقویت در همه زمینه ها به سطح جدیدی از همکاری کیفی بین دو ملت منجر شود.
سرکیسیان، در این پیام سلامت و موفقیت در همه امور را برای آقای روحانی و برقراری صلحی پایدار برای دو ملت دوست و همسایه، ایران و ارمنستان را آرزو کرده است.
پوتین به روحانی تبریک گفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت.

وی در این پیام بر آمادگی روسیه جهت ادامه همکاری فعالانه در توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه در حوزه‌های دوجانبه و موضوعات بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه در متن پیام خود همچنین از اجرای موفقیت آمیز توافقات دو کشور از جمله توافقات به دست آمده در چارچوب سفر چندی پیش حسن روحانی به روسیه که در راستای منافع ملت‌های دو کشور دوست و در مسیر تقویت تلاش‌ها برای حمایت از ثبات و امنیت در منطقه خاور میانه،خاور نزدیک و مجموعا کل جهان بود، ابراز اطمینان کرد.

بشار اسد انتخاب دوباره روحانی را تبریک گفت

رئیس جمهوری سوریه انتخاب دوباره حسن روحانی برای کرسی ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

اسد همچنین اعتماد دوباره مردم ایران به روحانی برای پیشرفت در تقویت جایگاه ایران و نقش منطقه‌ای و جهانی آن را تبریک گفت.

بشار اسد تأکید کرده است که انتخابات ریاست جمهوری ایران، الگویی به جهان معرفی کرد که بتوان از آن الگو گرفت.

رئیس جمهوری سوریه در این پیام ابراز امیدواری کرد که مردم و رئیس جمهور ایران موفقیت‌ها و عزت و رفعت روزافزون داشته باشند.

اسد همچنین تأکید کرده است که کار و همکاری با جمهوری اسلامی ایران به نحوی که در خدمت امنیت و ثبات دو کشور و منطقه و جهان باشد، ادامه می‌یابد.

سید حسن نصرالله پیروزی حسن روحانی را تبریک گفت

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به حسن روحانی انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک گفت.

به گزارش شبکه المنار، نصرالله تاکید کرد که مشارکت گسترده مردم در این انتخابات بار دیگر عظمت این ملت و نظام اسلامی را اثبات کرد.

پیام وزیر خارجه نروژ به مناسبت پیروزی مجدد روحانی در انتخابات

وزیر خارجه نروژ پیروزی حسن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران به وی تبریک گفت.

«بورگه برنده» (Borge Brende) وزیر خارجه نروژ با استقبال از پیروزی روحانی در این باره اعلام کرد که انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری ایران این پیام را می رساند که ایران در انجام اصلاحات جدی است.

لازم به ذکر است، در انتخابات ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی با کسب ۵۷% از آراء توانست باردیگر به عنوان ریاست جمهوری ایران انتخاب شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به روحانی تبریک گفت

«صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارسال پیامی به «حسن روحانی»، انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

الصماد در این پیام گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و تقویت روابط بین مردم دو کشور را خواستار شده است.

در این پیام آمده است: برای من و شورای عالی سیاسی یمن مایه خرسندی است که پیروزی مجدد شما در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را که نشان دهنده پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی ایران است، تبریک بگویم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین می افزاید: ما به شما این پیروزی بزرگ را تبریک گفته و از خداوند متعال برای شما پیروزی مداوم خواستاریم. مردم ایران در طول دوره اول ریاست جمهوری شما دستاوردهای زیادی محقق نمودند و روابط خارجی ایران پیشرفت چشمگیر و پیروزی های محسوسی را شاهد بود.

در پیام الصماد آمده است: ما روابط گسترده تر با جمهوری اسلامی ایران در طول دوره ریاست جمهوری شما و تقویت روابط بین مردم یمن و ایران را خواستاریم. برای شما آرزوی موفقیت داریم و این پیروزی مردم ایران در مرحله ای حساس از تاریخ خود را که حضور قدرتمندانه آن به منظور برقراری صلح در منطقه و جهان را تقویت می نماید، تبریک می گوییم.

پیام تبریک نخست‌ وزیر پاکستان به روحانی

نواز شریف نخست‌ وزیر پاکستان در پیامی انتخاب دوباره حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

در پیام محمد نواز شریف خطاب به روحانی آمده است: مردم ایران حسن روحانی را برگزیدند تا با مدیریت هوشمندانه اش، بار دیگر هدایت این کشور را بدست گیرد.

این پیام در ادامه می افزاید: در دوران ریاست جمهوری روحانی در ایران، دستاوردهای بزرگی در بسیاری از زمینه های ملی و بین المللی برای این کشور محقق شد.

نواز شریف در پیام خود آورده است: روابط میان دو کشور ریشه عمیقی در مشترکات تاریخی، فرهنگی، سنتی و اعتقادی دارد.

نخست وزیر پاکستان دراین پیام، تمایل خود را برای همکاری با رئیس جمهور ایران با هدف تقویت همکاری های میان دو کشور در زمینه های مختلف ازجمله ایجاد مناسبات اقتصادی قوی و تلاشی همه جانبه در جهت ثبات، صلح و پیشرفت منطقه ابراز داشت.

عمار حکیم پیروزی حسن روحانی را تبریک گفت

«عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق با ارسال پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

وی در این پیام تاکید کرده است که این مناسبت فرصتی برای گسترش روابط تاریخی میان عراق و ایران برای منفعت رسانی به مردم دو کشور و تحقق امنیت و صلح در منطقه و جهان است.

پیام وزیر خارجه آلمان به مناسبت پیروزی مجدد روحانی در انتخابات

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان امروز با ارسال پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

وزیر خارجه آلمان در حساب توئیتری دفتر این وزارت خانه در این خصوص اعلام کرد: به روحانی به عنوان ریاست جمهوری ایران تبریک می گویم.

در ادامه پیام «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان خطاب به رئیس جمهور ایران آمده است: انتخاب شما نشان دهنده حمایت قاطع ایرانیان در حوزه اقتصادی و سیاسی است.

نخست وزیر هند به روحانی تبریک گفت

نارندرا مودی نخست وزیر هند در توییتر خود، به زبان فارسی، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

وی در این پیام توییتری نوشت: "مطمئنا ايران براي دستيابي به موفقيت هاي جديد در سايه مديريت فعال و سازنده جنابعالي تلاش هاي خود را ادامه خواهد داد.

مکرون پیروزی روحانی را تبریک گفت

تارنمای خبرگزاری رویترز نوشت: رئیس جهوری فرانسه در اطلاعیه ای، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در این اطلاعیه که از سوی دفتر او منتشر شد، ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران گفت که این پیروزی امیدواری به اجرای توافق هسته ای از سوی این دولت را تقویت کرد.

براساس این اطلاعیه، مکرون خواهان تقویت روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی با ایران شد.

رئیس جمهوری جدید فرانسه با تاکید بر نیاز به راه حل های دیپلماتیک در منازعه های موجود در خاورمیانه، از ایران خواست این رویکرد را در پیش گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها