ریاض مرکز جهانی مبارزه با افراطی گری!

ریاض مرکز جهانی مبارزه با افراطی گری!
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 02:10

سران کشورها و دولت های شرکت کننده در کنفرانس عربی - اسلامی - آمریکایی ، دراقدامی عجیب پایتخت عربستان را به عنوان مرکز جهانی مبارزه با عقاید و افکار افراطی گری انتخاب کردند.

العالم- عربستان

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: هدف اصلی از ایجاد این مرکز؛ مقابله با  رواج گرایش های افراطی ایدئولوژیکی  و حمایت از تحکیم اصول اسلامی میانه رو در جهان است.

گفتنی است  توافق برای ایجاد این مرکز، به هنگام دیدارروز شنبه ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان با دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا که برای اولین بار به ریاض سفر کرده حاصل شد.

انتظار می رود افتتاح این مرکز پس از پایان فعالیت های کنفرانس های ریاض علنا اعلام شود.

"خالد الجار الله " معاون وزیر امور خارجه کویت گفت: ایجاد مرکز جهانی مبارزه با تندروی و افراطی گری، نتیجه تلاش های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عربستان سعودی و اقدامات بی وقفه آنان برای مبارزه با خشونت و تروریسم در منطقه و جهان باشد.

وی افزود: انتظار می رود این مرکز نقش حیاتی و فعالی در مبارزه با افراطی گری و از بین بردن افکار تروریستی در منطقه داشته باشد.

چنین تصمیمی در شرایطی اتخاذ شده  است که عربستان سعودی خاستگاه یکی از افراطی ترین و خطرناک ترین عقاید و افکارو تغذیه کننده فکری بسیاری از گروهها و فعالیت های تروریستی به شمار می آید.

تفکرخطرناکی که امروزه به عنوان وهابیت شناخته شده درعربستان سعودی جایگاه مستحکمی دارد و درواقع ریشه شکل گیری و تشکیل گروههای افراطی و تروریستی مانند القاعده ، داعش، النصره و دهها گروه تروریستی دیگراست که نه تنها کشورهای مختلف منطقه را به آشوب کشیده ؛ بلکه فعالیت های آنان در بسیاری از کشورهای جهان موجب گرفته شدن جان هزاران تن از افراد بیگناه شده است.
217

پربیننده ترین خبرها