رئیس‌جمهور: برای از بین بردن فقر مطلق تلاش می‌کنیم

رئیس‌جمهور: برای از بین بردن فقر مطلق تلاش می‌کنیم
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 18:19

رئیس جمهور گفت: در بخش توسعه می خواهیم اقتصاد کشور را بزرگ تر کنیم در این زمینه نیاز به سرمایه، مدیریت، فناوری، روابط با جهان و صادرات غیرنفتی داریم که در همه این زمینه ها دولت برنامه های خود را ادامه خواهد داد.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه نشست خبری رئیس جمهور خبرنگاری پرسید: برای خروج از رکود که از مهمترین بحث های مناظرات انتخاباتی بود چه برنامه جدی و اورژانسی دارید و آیا تغییراتی در دولت خود خواهید داشت؟

روحانی پاسخ داد: من در یکی از مصاحبه های تلویزیونی هم گفتم که به کار بردن رکود واژه دقیقی نیست زیرا دو فصل متوالی است که رشد مثبت داریم و رکود معنی ندارد. سال گذشته در همه فصل ها دارای رشد مثبت اقتصادی بودیم و برای اولین بار بعد از شروع چشم انداز (سال 84) به رشد بالای 8 درصد رسیدیم، همه بخش ها به جز مسکن از رکود خارج شده است و البته مسکن نیز باید از رکود خارج شود.

 رئیس جمهور گفت: برای رکود هم در کتاب برنامه دولت دوازدهم نکاتی را ذکر کردم و هم برای اقتصاد دو برنامه مهم داریم که یکی برای توسعه و برنامه دیگر برای حمایت است.

رئیس جمهور افزود: در بخش توسعه می خواهیم اقتصاد کشور را بزرگ تر کنیم در این زمینه نیاز به سرمایه، مدیریت، فناوری، روابط با جهان و صادرات غیرنفتی داریم که در همه این زمینه ها دولت برنامه های خود را ادامه خواهد داد.

آقای روحانی گفت: همانطور که دولت توانست در سال 93 رکود را برای اولین بار بعد از سالهای 91 و 92 بشکند و رشد اقتصادی را تا امروز ادامه دهد حتما با برنامه های خود موفق خواهد بود که به سمت رونق اقتصادی حرکت کند.

رئیس جمهور افزود: اضافه درآمدهایی را که در سایه برجام به دست خواهیم آورد همانطور که در مناظره گفتم تقسیم خواهیم کرد بخشی را برای بخش حمایتی و بخشی دیگر را برای توسعه خواهیم گذاشت.

آقای روحانی گفت: راه حل را در این می دانیم که صندوق توسعه ملی، بانک ها، بودجه و سرمایه های خارجی در کنارهم قرار گیرد تا بتواند تحول بزرگ را در زمینه سرمایه گذاری و رشد اقتصادی بوجود آورد البته بخش دانش بنیان ما به طور مستقل تاکنون کار خوبی انجام داد که آن را هم تقویت خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: در زمینه حمایتی هم تلاش ما بر این است تا پایان دولت دوازدهم فقر مطلق را از بین ببریم و نگذاریم که آنهایی که حقوق بگیر و مستمری بگیرند حقوق یا مستمری شان کمتر از تورم سالانه باشد و تلاش خواهیم کرد که این میزان بیش از تورم سالانه باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها