امیدواریم حاکمان عربستان هم با رأی مردم انتخاب شوند

امیدواریم حاکمان عربستان هم با رأی مردم انتخاب شوند
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 19:05

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد؛ ترامپ همزمان با حضور 45 میلیونی مردم ما در انتخابات، به کشوری رفت که مردم آن تاکنون صندوق آراء را ندیده اند!

العالم - ایران

رئیس جمهور در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبری سی بی اس امریکا که پرسید "امریکا به فروش چند ده میلیارد دلاری تسلیحات نظامی به عربستان اقدام کرده است و آیا شما می خواهید بنیه دفاعی خود را افزایش دهید و یا تسلیحات بخرید؟" گفت: عربستان قبلا هم در زمان دفاع مقدس یک صد میلیارد دلار به صدام داد و از این تجربه ها زیاد دارد و نتیجه آن را هم دید و اکنون نیز اشکالی ندارد صد میلیارد دلار از جیب مردم عربستان را به جیب امریکا می ریزد.

روحانی گفت: عربستان شاید فکر می کند که باید سلاح بخرد، ولی ما نیازی به خرید سلاح نداریم، ما خودمان سلاح می سازیم و هر سلاحی که مورد نیاز ما باشد قدرت ساخت آن را داریم و می سازیم، بنابراین در این جهت مشکلی برای ما نیست.

وی افزود: به نظر من عربستان از این سلاح ها استفاده نمی تواند بکند  و مجبور خواهد بود مستشاران امریکایی را به منطقه خود وارد کند.
رئیس جمهور در ادامه خطاب به دولت های منطقه و همچنین  رژیم عربستان گفت: مردم عربستان دوست و همسایه ما هستند و ما همیشه آنان را دوست داشته و داریم و امیدواریم دولت عربستان نیز راه صلح را انتخاب کند.

آقای روحانی با اشاره به اینکه راه قدرت سلاح نیست، آن هم خریدن آن از دیگران  گفت: حتی راه قدرت ساختن سلاح هم نیست که ما خودمان قادریم آن را درست کنیم و درست می کنیم، البته بخشی از قدرت، قدرت نظامی است و ما حواسمان جمع است.

رئیس جمهور اساس قدرت را قدرت ملی دانست و گفت: این قدرت با انتخابات وحضور مردم پای صندوق های رأی  تعیین می شود.

وی افزود: ترامپ زمانی به منطقه آمد که حضور 45 میلیونی مردم را در پای صندوق های انتخابات دید و به کشوری رفت که معنی انتخابات و کلمه انتخابات برای آنان هیچ وقت مفهومی ندارد و بنده های خدا تاکنون صندوق آراء را ندیده اند!

آقای روحانی ابراز امیدواری کرد که روزی نیز عربستان این راه را انتخاب کند و در پی قدرت ملی باشد و صندوق آراء را برای مردم بگذارد و اجازه دهد حاکمانش به صورت موروثی رأس کار قرار نگیرند و با رأی مردم انتخاب شوند و آن روز قدرت عربستان به مراتب بیشتر از امروز خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها