روحانی: هر وقت لازم باشد، موشک آزمایش می‌کنیم

روحانی: هر وقت لازم باشد، موشک آزمایش می‌کنیم
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 19:33

رئیس جمهور با بیان اینکه موشک های ما برای صلح و دفاع است و نه تهاجم، گفت: مقامات امریکایی بدانند هر زمان که به لحاظ فنی نیاز به تست موشک داشته باشیم، منتظر اجازه آنها نخواهیم ماند و موشک هایمان را تست خواهیم کرد.

العالم - ایران

روحانی در ادامه نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه «دو روز گذشته وزیر خارجه امریکا با خطاب قرار دادن رئیس جمهور ایران گفت که انتظار این است که در دوره جدید ریاست جمهوری ایران برنامه موشکی ایران جمع آوری شود و ایران به حمایت از تروریسم در منطقه از گروه های مقاومت پایان دهد لذا پاسخ شما به این مواضع امریکایی ها چیست؟» تصریح کرد: قرار ما با آنها این نیست که دنبال رویاهای خود باشند چرا که اینها رؤیا و خیال پردازی است.

رئیس جمهور افزود: مردم ایران برای دفاع خود و همچنین تسلیحات و نیازمندی های خودشان نه از کسی سوال خواهند پرسید و نه اجازه خواهند گرفت.

روحانی ادامه داد: ملت ما تصمیم خود را همیشه گرفته است که قدرتمند و توانمند باشد لذا سلاح و موشک ما برای صلح است.

رئیس جمهور گفت: اگر ایران سلاح نداشته باشد و اگر موشک های ما ساخته نشود عده ای هستند که باز دچار اشتباه محاسباتی می شوند، قبلا نیز از این اشتباه در محاسبات داشتند که منطقه را به جنگ و آشوب کشاندند.

روحانی افزود: موشک ما برای صلح و دفاع است و نه تهاجم لذا مقامات امریکایی بدانند هر زمان که از لحاظ فنی ما نیاز به تست موشک داشته باشیم منتظر اجازه آنها نخواهیم ماند و موشک هایمان را تست خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: ما برجام را توافق کردیم و قطعنامه 2231 را پذیرفتیم برای اینکه بتوانیم قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم  که این قدرت دفاعی هم به صراحت و هم به اشاره به شکل های مختلف در قطعنامه 2231 آمده است. من آن آقای محترم را به قطعنامه 2231 ارجاع می دهم تا این قطعنامه را یک باردیگر بخواند!

پربیننده ترین خبرها