ویدیو؛ اعتراضات گسترده در تونس و کشته شدن یک جوان

دوشنبه 1 خرداد 1396 - 21:18

مردم تطاوین در جنوب تونس با حمله به مقراستانداری خواستار برکناری استاندار شدند و استفاده گسترده از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در ایستگاه پمپاژ نفت در منطقه کامور در صحرای تطاوین را محکوم کردند.

العالم - باخبرنگاران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، پس از آمدن صدها هزار معترض به خیابان ها، نیروهای امنیتی عقب نشینی کردند و برخی خبرها حاکی از ورود نیروهای کمکی ارتش به تطاوین است.

وی افزود: عملیات تعقیب و گریز میان معترضان و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی همچنان به شلیک گاز اشک آور برای پراکنده کردن معترضان ادامه می دهند که بر اثر آن شماری دچار حالت خفه گی شدند و آمبولانس ها نیز خود را به محل اعتراضات رساندند.

معترضان همچنین مقر گارد ملی و امنیت عمومی در منطقه اداری را پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی به طور کامل آتش زدند.

وزارت بهداشت از کشته شدن یکی از تحصن کنندگان در منطقه کامور خبر داد و تاکید کرد که خودروی گارد ملی به اشتباه به وی برخورد کرده بود.

محمد علی برهومی استاندار تطاوین معترضان را دعوت به خویشتنداری شد و تاکید کرد تا زمانی که اعتراضات در منطقه کامور مسالمت آمیز باشد، برخورد امنیتی و نظامی نیز مسالمت آمیز باقی خواهد ماند.

وی از نشست روز پنجشنبه در مقر وزارت اشتغال تونس خبر داد و افزود که ریاست جمهوری برای فعال کردن توافق نامه های ویژه اشتغال در تطاوین تاکید کرده است.  

تظاهرات اعتراض آمیز در تونس در شب برگزار شد و در نهایت به برخورد با نیروهای امنیتی منجر شد که بر اثر استفاده از گاز اشک آور، دهها تن از تظاهرکنندگان مصدوم شدند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها