سفر غیرمترقبه وزیر خارجه قطر به بغداد

سفر غیرمترقبه وزیر خارجه قطر به بغداد
سه شنبه 2 خرداد 1396 - 02:02

وزیر امور خارجه قطر روز دوشنبه با نخست وزیر عراق درباره تازه ترین تحولات جنگ با گروه تروریستی داعش، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه گفتگو کرد.

العالم – عراق

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی روز دوشنبه در سفری از پیش تعیین نشده به عراق، وارد بغداد شد و با حیدر العبادی نخست وزیر آن کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از بغداد، بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد حیدر العبادی با محمد بن عبد الرحمن درباره روابط و مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه خاورمیانه در سایه مشکلات و چالش های پیش روی این منطقه و نیز جنگ با گروه تکفیری داعش گفتگو کرد.

محمد بن عبد الرحمن در این دیدار پیام دعوت تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از حیدر العبادی برای سفر به دوحه را تسلیم وی کرد.

حیدر العبادی در این دیدار گفت نیروهای امنیتی عراق موفقیت ها و دستاوردهای بزرگی در جنگ با عناصر داعش کسب کردند و در آستانه کسب پیروزی نهایی و نابودی کامل داعش در عراق هستند و بسیار مهم است که همه کشورها با تروریسم و اندیشه های انحرافی این گروه  که تهدیدی بزرگ و خطرناک برای منطقه و جهان هستند، مبارزه کنند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق،  وزیر خارجه قطر نیز بر اهمیت توسعه روابط دوحه و بغداد و همکاری مشترک و یکسان دو کشور در مبارزه با چالش های پیش روی منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر در ادامه سفرش، با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود در زمینه هماهنگی و همگرایی مشترک دو کشور درباره مسایل مهم منطقه گفتگو خواهد کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها