قدرت شوهر ایوانکا در "اسرائیل" نمایان شد

قدرت شوهر ایوانکا در
سه شنبه 2 خرداد 1396 - 06:25

پیش از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ریاض را به مقصد سرزمین های اشغالی فلسطین ترک کند، کاخ سفید برای نخستین بار به نقل از "جارد کوشنر" داماد یهودی و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا درخصوص دستاوردهای دیدار ترامپ از عربستان سعودی، بیانیه‌ای منتشر کرد.

العالمآمریکا

به گزارش شبکه روسیا الیوم، "جارد کوشنر" مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه اعلام کرد که "پیشرفت بزرگی" در روند دستیابی به اهداف سفر رئیس‌جمهور به عربستان سعودی حاصل شده است.

کوشنر گفت: رئیس‌جمهور ترامپ از ما خواست تا برای سفری، که به ایجاد اتحاد در جهان علیه تروریسم کمک می‌کند، برنامه‌ریزی کنیم. ما در جریان سفر به عربستان سعودی، پیشرفت زیادی در دستیابی به این هدف حاصل کردیم.

داماد ترامپ افزود: یک توافقنامه دفاعی مهم با تلاش‌های رئیس‌جمهور به امضا رساندیم و درباره تشکیل یک مرکز جدید مبارزه با افراط‌گرایی و نیز همکاری کشورهای منطقه برای جرم شناختن و تحت پیگرد قرار دادن و جلوگیری از تامین منابع مالی تروریسم توافق کردیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا در همراهی شماری از رهبران کشورهای اسلامی که در اجلاس روز یکشنبه ریاض شرکت داشتند، در مراسم گشایش "مرکز جهانی مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گرایانه" حضور داشتند.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی "هآرتس" نوشت: کوشنر با وجود اینکه از ژانویه گذشته به عنوان مشاور ارشد ترامپ در امور خاورمیانه انتخاب شده ما تاکنون از هرگونه بیانیه مطبوعاتی درباره امور خاورمیانه خودداری کرده است و این بیانیه در واقع نخستین اظهارنظر علنی وی دراین زمینه به شمار می آید.

به گفته این روزنامه صهیونیستی، کوشنر نقش زیادی در برنامه ریزی برای دیدار ترامپ از عربستان به ویژه مذاکراتی که به امضای قرارداد هنگفت تسلیحاتی ده ها میلیارد دلاری انجامید، ایفا کرده است.
هآرتس افزود: تا این لحظه مواضع کوشنر درباره راههای حل و فصل مناقشه اسرائیلی فلسطینی مبهم است با وجود این که خانواده وی یکی از حامیان مالی مهم پروژه های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین به شمار می آید و پدرش در گذشته به نتانیاهو بسیار نزدیک بوده است.

این روزنامه نوشت: انتظار می رود دیدار ترامپ از "اسرائیل" برای نخستین بار تریبون جدیدی برای آشنایی کوشنر با مسایل خاورمیانه باشد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها