آیا حزب الله هواپیمای جاسوسی اسرائیلی را سرنگون کرد؟

آیا حزب الله هواپیمای جاسوسی اسرائیلی را سرنگون کرد؟
سه شنبه 2 خرداد 1396 - 19:43

منابع رسانه ای لبنان دیروز (دوشنبه) از سقوط یک فروند هواپیمای جاسوسی اسرائیلی در منطقه مرزی عیتا الشعب در جنوب لبنان خبر دادند.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه، مسئولان اسرائیلی طبق روال معمول هیچ واکنشی به خبرهای منتشر شده درباره سقوط این هواپیما نشان ندادند.
سرنگونی هواپیماهای جاسوسی اسرائیل درآسمان لبنان همواره تکرار می شود واسرائیل از بیم اینکه این هواپیماها به دست ارتش لبنان و حزب الله نیافتد، آن ها را هدف حمله قرار می دهد.
پس از سقوط این هواپیما در منطقه مرزی عیتا الشعب ، گروهی از نیروهای حزب الله لبنان خیلی سریع این هواپیمای جاسوسی اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورده وسپس تصاویری را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که خبر سقوط هواپیما و افتادن آن به دست نیروهای حزب الله را تایید کرد.
منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که مناطق مرزی لبنان در روز گذشته صحنه هیچ نوع تیراندازی یا شنیده شدن صدای انفجار نبوده است، این گزارش ها با هدف تاکید بر این مساله بوده است که اسرائیل به این هواپیما برای نابودی آن حمله نکرده است.
تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که این هواپیما مورد هیچ نوع حمله ای قرار نگرفته وآسیبی ندیده است.
برخی از کارشناسان نظامی گفتند که سرنگونی این هواپیما و آرامش در مرزهای لبنان، نشان دهنده دو احتمال فقط می تواند باشد، اول اینکه : این هواپیمای جاسوسی اسرائیل پس از ورود به حریم هوایی لبنان به علت نقص فنی سقوط کرده است، واحتمال دوم این است که حزب الله لبنان از طریق تکنولوژی های پیشرفته خاص پارازیت هوایی، این هواپیما را سرنگون کرده است.
برخی از کارشناسان احتمال دوم را قوی تر می دانند زیرا درصورتیکه هواپیما به علت نقص فنی سقوط کند، اسرائیل مکان سقوط هواپیما را اعلام می کند، چنانچه بارها این اتفاق افتاده است.

215

پربیننده ترین خبرها