قربانیان غیر نظامی حمله ائتلاف به سوریه فقط در یک ماه

قربانیان غیر نظامی حمله ائتلاف به سوریه فقط در یک ماه
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 09:27

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از زمان شروع حمله های هوایی خود به سوریه در سپتامبر 2014، بیشترین قربانی را از شهروندان عادی سوریه در ماه جاری گرفته است.

العالم - سوریه
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، منابع وابسته به مخالفان سوریه گفتند  از آوریل گذشته تا 23 مه جاری 355 نفر کشته اند که از آن میان 225 نفر غیر نظامی بوده اند؛ در میان قربانیان غیر نظامی، 44 کودک و 36 زن دیده می شوند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع مخالفان سوریه گزارش کرد: " این آمار بالاترین آمار قربانیان غیر نظامی ناشی از حمله های موشکی و هوایی ائتلاف بین المللی از سپتامبر 2014 است".

در همین حمله ها، فقط 122 عنصر تروریست داعشی و 8 نفر از نیروهای ارتش سوریه کشته شده اند.

به این ترتیب تعداد قربانیان حمله های ائتلاف بین المللی از 23 سپتامبر تا امروز، به 7986 نفر می رسد که از آن میان، 1481 نفر غیر نظامی بوده اند.

همچنین صدها نفر نیز دچار مجروحیت در سطوح مختلف شده اند؛ برخی از این افراد دچار معلولیت دائمی و قطع عضو شده اند. کما اینکه ساختمان ها و املاک دارایی ها شهروندان و اماکن عمومی نیز ویران شده اند.

این در حالی است که ائتلاف بین المللی، عناصر مسلح را عامل کشتار غیر نظامیان معرفی کرده و می گویند آنها از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و همین امر صدمه دیدن غیر نظامیان را اجتناب ناپذیر کرده است.
208

پربیننده ترین خبرها