رئیس جمهور قاچاقچی درآمریکا ظاهر شد!

رئیس جمهور قاچاقچی درآمریکا ظاهر شد!
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 09:58

الخاندرو تولدو رئیس جمهوری پیشین پرو که در دستگاه قضایی کشورش به فساد متهم و دو حکم جلب بین المللی بر ضد وی صادر شده است ، بار دیگر روز سه شنبه در انظار عمومی در آمریکا ظاهر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهور پیشین پرو که در آمریکا زندگی می کند از طریق اپلیکیشن آنلاین پریسکوپ که امکان پخش مستقیم تصاویری ویدئویی را برای کاربران امکان پذیر می کند، تصاویری از خود پخش کرد که وی را در حال ایراد سخنرانی در مجمعی که هیئت سورینام در سازمان ملل متحد برگزار کرده بود، نشان می داد.
الخاندرو تولدو  همچنین در گفتگو با رادیو آر پی پی کشورش اعلام کرد یک روز پیش به واشنگتن سفر کرده و در آن جا با لوئیس آلمارگو دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی دیدار و در خصوص بحران کنونی ونزوئلا گفتگو کرده است.
وی در گفتگو با این رادیو پرو از سخن گفتن درباره مشکلاتی که با دستگاه قضایی کشورش پیدا کرده است خودداری کرد.
دستگاه قضایی پرو الخاندرو تولدو  را به سوء استفاده از موقعیت و دست داشتن در پولشویی متهم کرده است. شرکت بزرگ اودبرخت برزیل که در بطن یک رسوایی مالی بزرگ در آمریکای جنوبی قرار دارد، اذعان کرده است برای به دست آوردن امتیاز پروژه ساخت یک محور مواصلاتی که پرو را به به برزیل متصل می کند بیست میلیون دلار به رئیس جمهور پیشین پرو رشوه داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیما، دو حکم بازداشت بین المللی بر ضد الخاندرو تولدو  صادر شده است. یکی از آنها به ماجرای فساد مالی اودبرخت و دیگری به پرونده ای موسوم به اکوتوا مربوط می شود. پرونده دوم به ماجرای شرکتهای صوری که به منظور خرید اموال غیرمنقول با دارایی های اعلام نشده در کاستاریکا مربوط می شود. دستگاه قضایی پرو معتقد است این پولها از محل اقدامات غیرقانونی در دوره ریاست جمهوری الخاندرو تولدو  از سال دو هزار و یک تا دو هزار و شش حاصل شده است.
122/101

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها