عربستان سایت الجزیره و روزنامه های قطری را فیلتر کرد

عربستان سایت الجزیره و روزنامه های قطری را فیلتر کرد
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 13:30

منابع مسئول در عربستان، پایگاه شبکه الجزیره و نیز سایت های روزنامه های قطری را در پی اظهارات اخیر امیر قطر و مواضع دوحه فیلتر کردند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت الجزیره قطر چهارشنبه شب گزارش کرد: تمیم بن حمد آل ثانی امیرقطر تاکید کرد که قطر به صورت همزمان موفق شده تا هم روابط مستحکمی با آمریکا برقرار سازد و هم با ایران؛ با توجه به آنکه ایران یک قدرت منطقه ای و اسلامی است که نمی توان آن را نادیده گرفت و هیچ عقلانیتی در دشمنی با ایران وجود ندارد، بویژه که ایران یک قدرت اصلی برای حفظ ثبات در منطقه است.

وی همچنین گفت: هیچ کسی حق ندارد بخاطر آنکه اخوان المسلمین را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده است و یا با نقش جنبش حماس و حزب الله در عرصه مقاومت مخالفت کرده است، ما را به تروریسم متهم کند. امیر قطر از مصر و امارات و نیز بحرین خواست تا در مواضع خود علیه قطر بازنگری کنند و باید سیل اتهامات مکرر را که هیچ نفع و سودی برای روابط و منافع مشترک ندارد، متوقف کنند.

تمیم بن حمد افزود:  قطر در مسائل داخلی هیچ کشوری، هرچقدر که ملت خود را از آزادی و حقوق خود محروم کند، دخالت نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه هوایی "العدید" قطر که هم مورد استفاده نیروهای هوایی قطر است و هم آمریکا، از دوحه در قبال طمع ورزی های برخی کشورهای همسایه خود محفاظت می‌کند.

منابع قطری بعدا اعلام کردند که امیر قطر چنین اظهاراتی نداشته و سایت شبکه الجزیره هک شده است.

210

پربیننده ترین خبرها