ارتش 10 هزار نفری اردوغان از نیروهای ارتش آزاد

ارتش 10 هزار نفری اردوغان از نیروهای ارتش آزاد
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 14:28

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ترکیه ارتشی متشکل از 10 هزار نفر از نیروهای ارتش آزاد به منظور انجام علمیاتی علیه "یگان های دفاع مردمی کُرد" و حزب اتحاد دموکراتیک و استفاده از آنها در منطقه امنیتی از جرابلس تا ادلب، تشکیل می دهد

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، براساس برنامه ریزی آنکارا ، دولت آن کشور نقشه ای برای انجام عملیات زمینی و هوایی علیه یگان های دفاع مردمی کُرد طراحی کرده است و در نظر دارد از ارتش آزاد برای انجام عملیات زمینی استفاده کند ضمن آنکه قرار است تعداد افراد این ارتش در آینده افزایش یابد.

براساس برنامه دولت ترکیه این افراد به مدت 3 ماه آموزش خواهند دید. همچنین نیروهای ویژه ترکیه یک دوره آموزشی نظامی ویژه به مدت 45 روز نیز برگزار خواهند کرد.

منابع آگاه می گویند : کسانی که در دوره آموزشی شرکت می کنند، اغلب ترکمن و عرب هستند؛ کردها نیز حضور دارند؛ اما تعداد آن ها اندک است.

شرکت کنندگان در دوره آموزشی نظامی یک پاداش ماهانه به میزان 300 دلار دریافت خواهند کرد. ترکیه همچنین مواد غذایی و مسکن آنها را تامین خواهد کرد. منبج، عفرین و تل ابیض اهداف اصلی این ارتش هستند.

هیثم مناع رییس شورای دموکراتیک سوریه در این خصوص گفت: "ترکیه این نیروها را برای انجام عملیات در عفرین آماده می کند. پس از آنکه آمریکا تصمیمی مبنی بر مجهز کردن یگانهای دفاع مردمی کُرد اتخاذ کرد، ترکیه نیز تصمیم گرفت تا دست به این عملیات بزند. ترکیه نمی تواند عملیات نظامی زمینی در کوبانی(عین العرب) یا قامشلی انجام دهد؛ زیرا ارتش آمریکا در آنجا مستقر است. ترکیه همچنین درنظر دارد تا اعزاز و ماری و ادلب را به طور کامل تحت کنترل درآورد. همچنین در پی آن است تا منطقه غربی از حلب تا ادلب را یکپارچه کند. ما در انتظار پاسخ دولت سوریه و روسیه در قبال نقشه های ترکیه هستیم".

210

پربیننده ترین خبرها