واکنش نماینده عراقی به جنایت آل سعود و آل خلیفه

واکنش نماینده عراقی به جنایت  آل سعود و آل خلیفه
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 15:10

"حسن سالم" نماینده پارلمان عراق، سکوت جامعه جهانی را در برابر "جنایات وحشیانه" رژیم بحرین در حق اهالی شهر الدراز و محاصره منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین محکوم کرد.

العالم - بحرین

به گزارش شبکه روسیالیوم، این نماینده عراقی امروز چهارشنبه در بیانیه ای با محکوم کردن سکوت جامعه جهانی در برابر "جنایات وحشیانه" رژیم بحرین در حق اهالی شهر الدراز و محاصره منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، چنین اقدامی را نقض آشکار حقوق بشر و کنوانسیون های بین المللی دانست.
طالب سالم در این بیانیه با هشدار به اینکه هرگونه اقدام نابخردانه ای علیه شیخ عیسی قاسم کل منطقه را به آتش می کشد، از مراجع دینی و ملی خواست برای آزادی شیخ عیسی قاسم و اهالی الدراز موضع قاطعی اتخاذ کنند.
در همین حال، سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در اعتراض به جنایات آل خلیفه علیه مردم بحرین، رهبران و فعالان این کشور، از مردم عراق خواست در مقابل سفارت بحرین در بغداد و کنسولگری این کشور در نجف اشرف تظاهرات کنند.
عناصر آل خلیفه  روز سه شنبه برای بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم، به اطراف منزل او واقع در منطقۀ الدراز حمله کردند، اما با توجه به دستور اکید علما برای جلوگیری از رسیدنِ دستِ نظامیان آل خلیفه به شیخ عیسی، مردمِ بحرین با دست های خالی اطراف خانۀ او تحصن کردند.
نظامیان آل خلیفه با تحصن کنندگان درگیر شدند که این درگیری به زخمی شدن شماری از عناصر آل خلیفه و زخمی و شهادت دستکم شش تن از تحصن کنندگان منجر شد.
221

پربیننده ترین خبرها