درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایت جدید در بحرین

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایت جدید در بحرین
پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 - 10:28

سازمان ملل ضمن تأکید بر حمایت خود از تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در بحرین، از حکومت این کشور خواست درباره شهادت شهروندان در تحصن الدراز تحقیق کند.

العالم - بحرین
"استفان دوجاریک"، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که این سازمان با نگرانی موضوع قتل یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات را دنبال می کند و از مقامات مسئول بحرین می خواهد ضمن تحقیق درباره این موضوع، مراقب باشد که هر نوع استفاده از قدرت توسط نیروهای امنیتی این کشور با رعایت معیارهای بین المللی مرتبط همراه باشد.
سازمان عفو بین الملل نیز خواستار آغاز تحقیقات فوری و مستقل درباره قتل غیر قانونی در بحرین ناشی از شیوع فرار عاملان جنایت از مجازات، و محاکمه عوامل و مسئولان آن شد.
جمعیت الوفاق نیز خواستار تشکیل کمیته بین المللی تحقیقات درباره شریط شهادت شهروندان شده و تأکید کرد که سرنوشت آیت الله شیخ عیسی قاسم همچنان نامعلوم است.
جمعیت الوفاق جزئیات اعلام شده درباره حمله وحشیانه نیروهای آل خلیفه به الدراز از سوی نظام حاکم را گمراه کننده خواند و گفت که حمله به الدراز با همدستی و سکوت محافل بین المللی در برابر جنایات فجیع نظام حاکم، یک اشتباه تاریخی و نقض آشکار مرز دشمنی با اکثریت است.
الوفاق همچنین بر ضرورت ادامه پایداری و تشدید خشم مردم در مناطق مختلف بحرین تأکید کرده و دولت آمریکا و انگلیس را مسئول حمله به میدان الفدا در الدراز و سلامت شیخ عیسی قاسم دانست.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها