بعد از عربستان، امارات و بحرین

مصر نیز سایت‌ها و شبکه‌های قطری را فیلتر کرد

مصر نیز سایت‌ها و شبکه‌های قطری را فیلتر کرد
پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 - 19:14

مقام های مصر اعلام کردند که 21 سایت را به دلیل حمایت از تروریسم،‌ افراط‌ گرایی و نشر اخبار کذب فیلتر کرده است؛ اسامی خبرگزاری قنا و شبکه الجزیره قطر در این فهرست وجود دارد.

العالم - مصر

به گزارش خبرگزاری «الشرق الوسط مصر»، مقام های مصر روز پنجشنبه (امروز) از تصمیم خود مبنی بر فیلتر کردن 21 سایت خبر دادند که در بین آن‌ها، شبکه معروف الجزیره قطر، خبرگزاری این کشور (قنا) و روزنامه‌های الشرق، العرب، الرایه والوطن قطر دیده می‌شود.

دولت مصر در توجیه این اقدام خود گفت که این تصمیم بر اساس «محتوای این سایت‌ها که از تروریسم و افراط‌گرایی حمایت کرده و اقدام به نشر اخبار کذب کرده است» صورت می‌گیرد.

در این فهرست، اسامی شماری از سایت‌های مصری مانند بوابة‌القاهره و مدی مصر نیز دیده می‌شود.

کمیته دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر از این اقدام مقامات مصری استقبال کرده است.

روز گذشته نیز عربستان سعودی، امارارت و بحرین در اقدامی مشابه سایت‌های قطری از قبیل الجزیره و خبرگزاری قنا را فیلتر کردند.

این اقدام 3 کشور مذکور بعد از آن صورت گرفت که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر عصر سه شنبه این هفته طی مراسم دانش آموختی نیروهای مسلح این کشور درباره ایران، عربستان و گروه‌های مقاومت اسلامی حزب‌الله و حماس سخنانی را به زبان آورد که به مذاق سعودی‌ها و کشورهای پیرو آن خوش نیامد.

به دنبال این اظهارات موجی از انتقادها در کشورهای عربستان و امارات به راه افتاد و مقامات قطری مجبور به تکذیب این اظهارات شدند و ادعا کردند که سایت‌هایی که سخنان منتسب به امیر قطر را منتشر کرده‌اند، هک شده‌اند.

چهارشنبه شب برخی منابع عربستانی مدعی شدند که شاه این کشور بعد از مطلع شدن از محتوای سخنان امیر قطر دستور داده است به این قضیه در رسانه‌ها توجه ویژه‌ای شود و کارشناسان و اصحاب رسانه به بررسی این مسئله بپردازند./فارس

پربیننده ترین خبرها