چرخش متحد سنتی آمریکا به سوی روسیه

چرخش متحد سنتی آمریکا به سوی روسیه
پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 - 22:53

بعد از تیرگی روابط فیلیپین و متحد دیرینه‌اش آمریکا، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که توافق همکاری نظامی و فنی مسکو و مانیل در مراحل نهایی آماده شدن است.

العالم - آسیا - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که توافقنامه همکاری نظامی و فنی روسیه با فیلیپین در مراحل نهایی آماده‌ شدن است.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، لاوروف که در کنار «آلن پیتر کایتانو» وزیر خارجه فیلیپین سخنرانی می‌کرد، گفت که مجموعا ۹ توافق همکاری بین دو کشور روسیه و فیلیپین امضا شده است.

وزیر امور خارجه روسیه توضیح داد: «و به طور قطع شماری از اسناد بسیار مهم از جمله موضوعات همکاری نظامی و فنی، تعامل میان سازمان‌های اجرای قانون در مراحل نهایی آماده شدن قرار دارد».

در حالی لاوروف از تقویت رابطه روسیه و فیلیپین سخن به میان آورده است که «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین چندین پیش اعلام کرد که زمان آن رسیده که فیلپین از آمریکا دور شده و با چین متحد شود.

وی همچنین گفته بود که احتمالاً به روسیه سفر کند و با مقامات روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه وارد گفت‌وگو شود و به پوتین بگوید که چین، روسیه و فیلیپین سه کشور متحد هستند.

پربیننده ترین خبرها