ناتو حضور خود را درافغانستان تقویت می کند

ناتو حضور خود را درافغانستان تقویت می کند
جمعه 5 خرداد 1396 - 06:33

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حضور خود را در افغانستان تقویت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استولتنبرگ با بیان اینکه اعضای ناتو موافقت کردند تلاش های خود را در مباره با تروریسم تشدید کنند، افزود: ماموریت آموزشی خود در افغانستان را  بررسی کردیم. ما توافق کردیم ماموریت خود را در این کشور تقویت کنیم.

وی گفت : امروز ما با حضور نیروهای چندین کشور متحد در این ماموریت موافقت کردیم. بر اساس این بررسی ما تصمیم گیری های بیشتری در هفته های آتی خواهیم داشت. ما همچنین تصمیم گرفتیم تا حمایت خود را از ائتلاف جهانی برای شکست داعش افزایش دهیم. هواپیماهای شناسایی آواکس ما مدیریت هوایی لازم را برای ائتلاف فراهم می کنند. چندین عضو ائتلاف ماموریت سوخت رسانی هوایی برای این هواپیماهای آواکس را فراهم  می کنند. بنابراین ما اطلاعات جنگی را در اختیار متحدان خود قرار می دهیم و همچنین سوخت رسانی هوایی را هم انجام خواهیم داد.

استولتنبرگ افزود: ما موافقت کردیم که ناتو عضو ائتلاف جهانی(علیه داعش) شود که در این حالت تمامی بیست و هشت عضو آن در این ماموریت مشارکت داشته باشند. حضور در ائتلاف به این معنا نیست که ناتو وارد نبرد شود اما این پیامی قوی از تعهد ما را به ائتلاف جهانی ضد تروریسم می رساند.این موضوع همچنین ناتو را توانا می سازد که مشورت های سیاسی را  در حیطه  همکاری برای ظرفیت های آموزشی  ارائه کند.

وی گفت: ما به آموزش نیروهای عراقی ادامه می دهیم. ناتو نیروهای عراقی را برای خنثی سازی بمب های جاده ای آموزش داده است. در حال حاضر آنها از توانایی های خود در نبرد موصل استفاده می کنند. همچنین تصمیم گرفتیم یک هسته اطلاعاتی ضد تروریسم در بخش اطلاعاتی خود ایجاد کنیم. این موضوع به اشتراک گذاری اطلاعات بین متحدانمان از جمله تهدید جنگجویان خارجی را افزایش می دهد. ما همچنین بر روی این موضوع کار کردیم تا یک مرکز جدید در مرکز فرماندهی مشترک خود در ناپل ایجاد کنیم. این مرکز به طور دائمی تهدیدات موجود از جمله تهدیدات تروریستی را زیر نظر خواهد داشت.

دبیر کل ناتو خاطرنشان کرد: ما همچنین نگاه ویژه ای به استفاده از مقر عملیات های ویژه ناتو داریم. این مرکز آموزش های ضد تروریسم لازم را برای متحدان و شرکای ما فراهم می کند. این آموزش ها می تواند آموزش و اعزام گروههای مختلف را به کشورهای در معرض خطر در بربگیرد.تمرکز ما بر روی مبارزه با تروریسم قرار دارد.این موضوع سبب شده است که من مقاماتی را به عنوان مقامات ارشد ناتو انتصاب کنم تا طرح عملیاتی جدید ما به طور کامل و موثر اجراشوند.

پربیننده ترین خبرها