بیمه درمانی 24 میلیون آمریکایی بلاتکلیف می‌شود

بیمه درمانی 24 میلیون آمریکایی بلاتکلیف می‌شود
جمعه 5 خرداد 1396 - 08:02

با اصلاح نظام بهداشتی و خدمات درمانی در آمریکا، بیش از بیست و سه میلیون آمریکایی از دریافت خدمات و پوشش های درمانی محروم می شوند.

العالم - آمریکا

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: با حذف اوباماکر و جایگزین شدن طرح بیمه همگانی مورد نظر جمهوری خواهان، بیش از بیست و چهار میلیون نفر در سرتاسر آمریکا پوشش بیمه درمانی در قالب طرح بیمه دولت آقای اوباما را از دست میدهند.

این گزارش می افزاید: با حذف طرح اوباماکر در همان سال نخست چهارده میلیون آمریکایی  از دریافت خدمات بیمه درمانی، که هم اکنون دارند، محروم خواهند شد و با عملی شدن طرح حذف اوباماکر، تا سال دو هزار و بیست و شش بیش از بیست و چهار میلیون نفر در سرتاسر آمریکا پوشش بیمه درمانی را که هم اکنون و در قالب طرح بیمه اوباماکر دارند ،از دست میدهند. این در حالی است که جمهوریخواهان و در راس آنها پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان کنگره  مصمم به حذف این طرح  است که به اوباماکر (بیمه درمانی همگانی اوباما) شهرت دارد و دموکراتها آن را یکی از اصلی ترین دستاوردهای هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما میدانند.

تجمعات اعتراضی هم در نقاط مختلف آمریکا از طرف مخالفان مدنی حذف این طرح گزارش شده است. جمهوریخواهان که انتقاد اصلی شان از طرح بیمه اوباما، افزایش حق بیمه ماهانه و مخارج بیمه شوندگان بوده است وعده داده اند که در قالب طرح پیشنهادی آنها علاوه بر پایین آمدن حق بیمه پرداختی  بیمه شدگان، آزادی بیشتری به متقاضیان برای انتخاب نوع پوشش بیمه داده میشود و رضایت کارگزاران خدمات درمانی همچون پزشکان و شرکت های خصوصی بیمه نیز افزایش خواهد یافت. آدام شف، نماینده ایالت کالیفرنیا با وحشتناک توصیف کردن حذف طرح بیمه همگانی اوباماکر می گوید: حالا می فهمیم چرا پل رایان، رئیس مجلس، اصرار و تعجیل در تصویب این طرح دارد، طرحی که بنا بر گزارش دفتر محاسبات کنگره، بیست و چهار میلیون نفر را در ده سال آینده از پوشش بیمه محروم خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها