پرونده فرمان مهاجرتی ترامپ به دیوان عالی می‌رود

پرونده فرمان مهاجرتی ترامپ به دیوان عالی می‌رود
جمعه 5 خرداد 1396 - 10:10

وزیر دادگستری آمریکا پس از اعلام رأی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر آمریکا در خصوص فرمان ضد مهاجرتی ترامپ گفت که این پرونده را در دیوان عالی پیگیری خواهد کرد.

العالم - آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا ساعاتی پس از رأی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر در خصوص فرمان ضد مهاجرتی رئیس‌جمهور این کشور گفت که این پرونده را به دیوان عالی ارجاع می‌دهد.

شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر آمریکا روز پنجشنبه حکم یک قاضی فدرال برای تعلیق دستور ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را ابقا کرد.

این شعبه در اعلام نظر نهایی خود روز پنجشنبه با بیان اینکه «دونالد ترامپ» فرمان محدودیت مهاجرت مسلمانان را احتمالا با «نیاتی نامناسب» صادر کرده، به ادامه تعلیق این فرمان حکم داده است.

ترامپ که در طول رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود از ورود مسلمانان به خاک آمریکا جلوگیری کند، در روزهای آغازین کارش فرمانی را امضا کرد که ورود اتباع ایران و 6 کشور مسلمان دیگر به آمریکا را ممنوع می‌کرد.

آن فرمان به فاصله اندکی تحت فشار گروه‌های حقوق بشری و به حکم دادگاه، تعلیق شد. ترامپ چند هفته بعد نسخه به روز شده‌ای از این فرمان را صادر کرد.

نسخه نهایی فرمان هم از سوی قضات چند ایالت تعلیق شد. در پی این احکام، این پرونده به شعب چهارم و نهم دادگاه تجدید نظر آمریکا ارجاع شد.

«جف سشنز»، وزیر دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای بامداد جمعه ضمن اعلام «مخالفت شدید» دولت ترامپ با حکم شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر، فرمان منع مهاجرت را حق قانونی رئیس‌جمهور برای محافظت از کشور در برابر «تروریسم» توصیف کرد.

وی تأکید کرد که وزارت دادگستری آمریکا این پرونده را در دیوان عالی پیگیری خواهد کرد.

با وجود رأی روز پنجشنبه شعبه چهارم، هنوز شعبه نهم رأی خود را اعلام نکرده است. به نظر می‌رسد که اگر این شعبه هم به ادامه تعلیق فرمان ترامپ رأی دهد، دولت آمریکا حتی در دیوان عالی این کشور هم شانس چندانی برای احیای این فرمان نداشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها