۱۵ نکته برای ماندگاری بیشتر عطر روی لباس

۱۵ نکته برای ماندگاری بیشتر عطر روی لباس
جمعه 5 خرداد 1396 - 10:12

قبل از عطر زدن، حمام کنید. پوست اگر مرطوب باشد عطر بیشتری جذب می‌کند. پس اگر شب حمام می‌کنید بدانید که اگر عطر بزنید به اندازه صبح ماندگاری نخواهد داشت. چون صبح، پوست تان خشک می‌شود.

العالم - گوناگون

استفاده از بوی خوش، سنت رسول مهربانی‌هاست و از طرفی در دنیای مدرن امروزی، یکی از نیازهای روزمره است.

 ادکلن، اسپری و انواع محصولات خوشبو کننده، در سبد خرید هر ایرانی خوش ذوق وجود دارد، اما با توجه به قیمت زیاد هر بطری اصل آن، راه کارهایی برای استفاده‌ی بیشتر و بهینه‌ی این محصول وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.
 
۱. هنگام امتحان کردن عطر برای خرید، آن را روی پوست یا لباس خود زده و ده دقیقه صبر کنید سپس آن را استشمام کنید تا بوی واقعی و رایحه اصلی عطر را حس کنید.
 
۲. شیشه عطر را در محل گرم و همچنین زیر نور آفتاب قرار ندهید. چون تابش آفتاب و گرم شدن باعث تغییر رایحه می‌شود. بهتر است آن را در جعبه و در محلی خنک و تاریک نگهداری کنید.
 
۳. بهترین عطر‌ها هم تمام روز را دوام نمی‌آورند و باید هر سه تا چهار ساعت یکبار تجدید شوند.
 
۴. بهتر است عطری که در روز استفاده می‌کنید با عطری که در شب استفاده می‌کنید متفاوت باشد.
 
۵. پوست چرب مدت بیشتری عطر را نگه می‌دارد، قبل از اسپری کردن عطر روی قسمت‌های نبض دارتان وازلین بمالید.
 
۶. اگر می‌خواهید ماندگاری عطرتان بیشتر شود. آن‌ها را در حمام یا دستشویی یا جای گرم نگهداری نکنید. گرما، رطوبت و نور موجب شکسته شدن مولکول‌های عطر و کم شدن کیفیت و ماندگاری آن می‌شود. در عوض آن‌ها را در جای خنک و خشک مثل میز آرایش خود نگهداری کنید.
 
۷. بعد از اسپری کردن عطر روی مچتان آن را‌تر نکنید. اگر مچ‌ها را بهم بمالید موجب از بین رفتن سریع‌تر عطر و تبخیر آن می‌شود.
 
۸. قسمت‌های نبض دار و گرم بدنتان را مورد هدف اسپری قرار دهید. قسمت‌های مهم شامل مچ دست، روی گردن، آرنج، پشت زانو و روی قوزک پاست.
 
۹. روی سطح کمد دراور لباس‌هایتان را با دستمال کاغذی پر کرده و سپس روی آن را معطر کنید. اینگونه لباس‌های شما همیشه خوشبو خواهند بود و یا یک صابون خوشبو را در دستمال کاغذی پیچیده و به همراه لباس‌ها درون کمد لباس هایتان قرار دهید تا همیشه خوشبو باشند.
 
 
۱۰. قبل از عطر زدن، حمام کنید. پوست اگر مرطوب باشد عطر بیشتری جذب می‌کند. پس اگر شب حمام می‌کنید بدانید که اگر عطر بزنید به اندازه صبح ماندگاری نخواهد داشت. چون صبح، پوست تان خشک می‌شود.
 
۱۱. به عطر خود اعتماد داشته باشید. با شیشه عطر یا ادکلن را خالی نکنید. تن‌ها یکی دو پاف از عطر کافی ست. به مقدار کمی از آن مصرف کنید. اما به یاد داشته باشید که پس از استعمال، قرار گرفتن در معرض آفتاب، منجر به کاهش رایحه می‌شود.
 
۱۲. عطرهای روغنی را به پشت آویز گوشتان بزنید. ذره‌ای از عطر را به پشت هر گوشتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.
 
قابل توجه آقایان
 
۱۳. عطرتان را یک یا دو بار بر روی استخوان ترقوه‌ی خود زیر گردنتان اسپری کنید. شیشه‌ی عطرتان را از ۱۸ سانتی‌متر دورتر نکنید.
 
۱۴. عطرتان را به مچ دست خود اسپری کنید. شیشه‌ی آن را به فاصله‌ی ۱۰ سانتی متر از مچ هر دستتان نگاه داشته و یک بار اسپری کنید.
 
خیلی‌ها فقط از یک نوع عطر استفاده می‌کنند، این افراد باید بدانند با گذشت زمان، بدن آن‌ها به بوی عطر عادت کرده و دیگر آن جذابیت و شفافیت عطر خالص را ندارد، پیشنهاد می‌شود از عطر‌های مختلف و رایحه‌های خنک و گرم به تناوب استفاده کنند تا هم بدنشان به یک نوع رایحه خو نگیرد و هم جذابیت عطرهای مختلف را تجربه کنند. البته عطرهای سنتی را هم می‌توان در برنامه گذاشت، تنوع جالبیست.

فرادید

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها