تمایل کره جنوبی به شروع همکاری با کره شمالی

تمایل کره جنوبی به شروع همکاری با کره شمالی
جمعه 5 خرداد 1396 - 12:27

یک گروه مردم نهاد کره جنوبی براساس دستور رئیس جمهور جدید این کشور موضوع از سرگیری برنامه های همکاری با کره شمالی را در چارچوب کمک های بشردوستانه پیگیری می کند.

العالم - آسیا

تشکیل کارگروهی برای پیگیری تقویت روند همکاری های بشردوستانه با پیونگ یانگ ، اولین اقدام جدید ، مون جای این ، رئیس جمهور لیبرال این کشور در پیگیری روند گفتگوها با کره شمالی به شمار می رود.

این در حالی است که به رغم مواضع افراطی دولت محافظه کار سابق کار پارک گیون های ،  رئیس جمهور میانه رو جدید کره جنوبی خواستار همکاری با پیونگ یانگ در گفتگوهای دوجانبه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول به نقل از مقامات کره جنوبی ، اگرچه  برقراری هرگونه تماس غیرمجاز با کره شمالی و دیدار غیرقانونی از این کشور از سوی مقامات سئول مجازات زندان در پی خواهد داشت، اما وزارت وحدت کره جنوبی به تقاضای  سازمان مردم نهاد این کشور موسوم به  "جنبش مشارکت "  چراغ سبز نشان داده است.

لی یونج سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی گفت: مادامیکه همکاری های سئول با پیونگ یانگ با تحریم بین المللی تعارض نداشته باشد  دولت تلاش می کند در قبال همکاری ها و مبادلات شهروندان دو کشور شامل فعالیت های بشردوستانه  انعطاف نشان دهد.

این در حالی است آزمایش های موشکی اخیر پیونگ یانگ سبب تشدید تنش ها با سئول شده است.

افزون برآن، در پی  اجرای آتش بس پس از جنگ دو کره در سال های 53-1950 ، سئول و پیونگ یانگ هیچگونه قرار داد صلحی را امضا نکرده و از لحاظ فنی همچنان در شرایط جنگی بسر می برند.

لی همچنان بر قاطعیت سئول در قبال تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی تاکید کرد.

سازمان مردم نهاد " جنبش مشارکت " قصد دارد به منظور جلوگیری از شیوع مالاریا به داخل کره جنوبی ، برای ساکنان کره شمالی  مناطق مشترک مرزی همسایه شمالی خود قرص های ضد مالاریا ارسال کند.

مون که برخلاف دو جانشین پیشین محافظه کار خود،  از طرفداران گفتگو با پیونگ یانگ است در مراسم آغاز به کار دولت خود به منظور خنثی کردن تنش ها از تمایل و اشتیاق سئول برای گفتگو با پیونگ یانگ در شرایط مناسب  خبر داد  و ضمن انتقاد از آزمایش ها موشکی پیونگ یانگ اینگونه اقدامات را  تحرکات گستاخانه  خواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها