اپوزیسیون انگلیس: شکست "مبارزه با تروریسم"

اپوزیسیون انگلیس: شکست
شنبه 6 خرداد 1396 - 11:12

رئیس حزب کارگران انگلستان، در کارآمدی "مبارزۀ بین المللی با تروریسم" ابراز تردید کرد.

العالم اروپا

"جرمی کوربن" رئیس حزب کارگران که از احزاب مخالف دولت است، در سخنانی در حضور هواداران خود در لندن گفت: ما نیازمندِ راهی هوشمندانه تر برای کاهش تهدیدهای کشورهای حامی تروریست ها و منشأ تروریسم هستیم.

وی افزود: ما برای در امان ماندنِ شهروندان، تغییراتی در داخل و خارج از کشور در نظر داریم. باید شجاعت داشته باشیم و خیلی ساده اعتراف کنیم که مبارزه با تروریسم، کارامد نیست.

کوربن تاکید کرد: کارشناسان امنیتی میان جنگ هایی که دولتمان از آن ها حمایت کرده یا جنگ هایی که دولتمان در دیگر کشورها درگیرِ آن شده است با تروریسم در داخل کشورمان رابطه هایی یافته اند.

این رهبر چپ گرای انگلیسی، سپس خطاب به نیروهای مسلح انگلیسی گفت: می خواهم به شما اطمینان بدهم که تحت ریاست من، شما را به خارج گسیل نخواهند کرد، مگر آن که نیازی مشخص به این کار وجود داشته باشد و در آن صورت باید نقشه ای مشخص در این خصوص وجود داشته باشد که منابع اجرای مأموریت را نیز مشخص کند. به این ترتیب، این تضمین وجود خواهد داشت که عملیات شما، به صلحی پایدار منجر می شود.

کوربین همچنین خاطر نشان کرد: شمار پلیس ها را در خیابان ها افزایش و هزینۀ خدمات پلیس را کاهش خواهیم داد.

نظرسنجی ها پیش از عملیات تروریستی منچستر حاکی از آن بود که "ترزا می" نخست وزیر انگلیس که از حزب محافظه کار این کشور است، از مقبولیتی پنجاه درصدی نزد رأی دهندگان برخوردار است و در انتخاباتی که ماه ژوئن آینده برگزار خواهد شد، پیروز خواهد شد.

اما پس از عملیات تروریستی منچستر، نظرسنجی ها تغییری شگرف در نظر دارندگان حق رأی ثبت کرد به طوری که میزان اختلاف حزب کارگران با محافظه کاران به 5 درصد رسید؛ زیرا شمار حامیان این حزب به 38 درصد رسید و میزان مقبولیت حزب محافظه کار، به 43 درصد کاهش یافت.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها