کمالوندی:

هیات حاکمه آمریکا و برخی کشورهای عربی مخالف برجامند

هیات حاکمه آمریکا و برخی کشورهای عربی مخالف برجامند
شنبه 6 خرداد 1396 - 11:30

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات ترامپ در خصوص اینکه برجام ایران را جسور کرده است، گفت: هیأت حاکمه آمریکا و برخی از کشورهای عربی از برجام راضی نیستند.

العالم- ایران

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم روز ملی روسیه در تهران در واکنش به اظهارات ترامپ در خصوص اینکه برجام ایران را جسور کرده است، اظهار داشت: واقعیت این است که کشورهایی هستند که از برجام راضی نیستند و در راس این کشورها هیأت حاکمه آمریکا و برخی از کشور های عربی حضور دارند.

وی ادامه داد: برخی از کشورها ممکن است با هم مواضع و منافع مشترک داشته باشند و به همین دلیل این صحبت ها را مطرح می کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به تلاش برخی از کشورها برای به سرانجام نرسیدن توافق هسته ای عنوان کرد: کشورهایی که به دنبال این بودند که بین ایران و کشورهای قدرتمند تنش وجود داشته باشد، از ابتدا از برجام و توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ راضی نبودند و در حال حاضر نیز به نحوی این سیاست را دنبال می کنند.

کمالوندی با تاکید بر اینکه توافق هسته ای بین ایران و ۶ کشور بوده است، تصریح کرد: در توافق هسته ای ایران و ۱+۵ منافع همه کشورها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از کشورها یا برخی از گروه ها در این کشورها این توافق را در تضاد با منافع خود بدانند و به همین دلیل حرف هایی را علیه ایران و برجام مطرح کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در توافق نهایی با کشور چین برای بازطراحی راکتور اراک که اختلافاتی در خصوص قیمت وجود داشت، نهایتا قیمت پیشنهادی ایران پذیرفته شد یا قیمت پیشنهادی چینی ها، اظهار داشت: نهایتا نظر ایران تامین شد و چینی ها قیمت پیشنهادی ما را پذیرفتند.

کمالوندی افزود: آنها استدلال های خودشان را داشتند و چون کاری که آنها می خواستند انجام دهند بازبینی طراحی هایی بود که توسط ما صورت می گیرد و برای این کار آنها از سطح بالایی از متخصصان برای این کار استفاده می کنند و این امر نیازمند متخصصان کلیدی است، به همین دلیل قیمت بالایی را در نظر داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیأت هایی از چین، روسیه و آلمان در تهران حضور دارند، گفت: توافق با چین در خصوص بازطراحی راکتور اراک می تواند مقدمه ای باشد برای توافق ها و همکاری های بعدی با این کشور و امیدواریم در آینده شاهد خبرهای خوبی در صنعت هسته ای کشور باشیم.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها