سنت‌شکنی وزارت خارجۀ دولت ترامپ ضد رمضان

سنت‌شکنی وزارت خارجۀ دولت ترامپ ضد رمضان
شنبه 6 خرداد 1396 - 12:41

وزیرخارجۀ آمریکا، رسمِ سالانۀ میزبانی ضیافت افطار را لغو کرد.

العالم آمریکا

وزارت خارجۀ آمریکا، هم در زمان دموکرات ها و هم در زمان جمهوری خواهان، همواره به مناسبت ماه مبارک رمضان، ضیافت افطار برگزار می کرد، اما "رکس تیلرسون" وزیرخارجۀ دولت دونالد ترامپ، برای نخستین بار طی مدت 20 سال گذشته، با برگزاری ضیافت افطار مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو مقام مسئول آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند که دفتر ادیان و امور بین الملل در وزارت خارجۀ آمریکا، بر اساس سنتی که از سال 1999 در وزارت خارجه وجود دارد، طرحی برای ضیافت افطار یا برگزاری جشن عید فطر در مقر وزارت خارجه ارائه دادند، که این طرح ها رد شدند.

بر اساس سندی به تاریخ ششم آوریل، در دستورالعمل رد این طرح آمده است که وزارت خارجه، هیچ برنامه ای برای برگزاری مراسمی مرتبط به ماه رمضان ندارد.

هر ساله، شماری از نمایندگان کنگرۀ آمریکا و شخصیت هایی از سازمان های مردم نهاد و جامعۀ مسلمانان آمریکا به همراه دیپلمات هایی از کشورهای مسلمان و مسئولان بلندپایۀ آمریکایی به مناسبت ماه رمضان، در وزارت خارجۀ آمریکا حضور می یافتند. این برنامه به منظور تلاش برای گسترش ارتباط میان آمریکا و کشورهای مسلمان برگزار می شد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها