سردار جلالی تشریح کرد:

عربستان پای ثابت جنگ با مسلمانان

عربستان پای ثابت جنگ با مسلمانان
شنبه 6 خرداد 1396 - 13:24

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: در جهان اسلام هر جا که یک جنگ بین دو مسلمان است، یک طرف آن حتما عربستان سعودی وجود دارد.

العالم- ایران

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در سومین کنگره سرداران شهید و ۱۰۳۶ شهید دفاع مقدس منطقه ۲ حوزه مقاومت حضرت نبی اکرم(ص) ناحیه مقاومت بسیج شهید باهنر تهران، اظهار داشت: نظر به تاکید رهبر معظم انقلاب، پاسداشت و بزرگداشت یاد شهدا و روزهای بزرگ می‌تواند به امنیت ملی کشور کمک کند و مولفه‌های فرهنگی قدرت نرم کشور را گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که دشمن بعثی و همه دولت‌ها و کشورها که حامیان صدام بودند تصور می‌کردند، عراق می‌تواند ظرف  یک هفته، کشور را تصرف کند؛ و به نوعی همه دولت‌ها و کشورهای اروپایی و غربی تلاششان این بود که انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

سردار در ادامه جلالی گفت: شهادت یک فرهنگ است و به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت ملی ما به حساب می‌آید و جوانان ما با بهره‌گیری از فرهنگ و مکتب عاشورا آموختند که هر دشمنی قصد حمله به کشور را داشته باشد در صف یزیدیان قرار دارد و امروز این فرهنگ در سوریه، لبنان، عراق، یمن و هر جایی که صدای انقلاب اسلامی طنین انداخته به وضوح دیده می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: عربستان با فراهم کردن زرادخانه‌ها و تهیه ابزار فیزیکی قدرت و از طرفی انباشت سلاح‌ها در کشورهای همسایه و مرتجع عرب و همچنین طراحی تفکر تکفیری برای مقابله با تفکر شیعه و انقلاب اسلامی به دنبال یک جنگ عقیدتی و ایدئولوژیک در حوزه‌های مختلف است.

وی گفت: در جهان اسلام هر جا که یک جنگ بین دو مسلمان است، یک طرف آن حتما عربستان سعودی وجود دارد.

سردار جلالی همچنین با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور آمریکا با سران کشور عربستان، بیان کرد: اینکه عربستان به خود اجازه می‌دهد ایران را تهدید به جنگ نظامی کند و یا اینکه در بحرین دست به اشغال نظامی بزند، نشان دهنده این است که ما با دشمنی مانند صدام روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه همواره رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در برابر دشمنان اظهار ضعف نکنیم، تاکید کرد: اولین گام عقب نشینی، عقب نشینی‌های پی در پی را به دنبال دارد و طبق منطق و توصیه شهدا نباید به دلیل ترس از جنگ، هر نوع خواسته دشمنان را بپذیریم.

سردار جلالی گفت: روزی که ما از دشمن بترسیم و یک قدم عقب نشینی کنیم باید مطمئن بود که دشمن به ما حمله خواهد کرد و هیچ دشمنی از عقب نشینی و ضعف روبرو، عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تعالیم دینی و عبارت قرآنی «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» گفت: طبق این آیه و دستور قرآن ما مکلف به تولید و افزایش مولفه‌های قدرت در همه زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، علمی و ژئوپلیتیک هستیم تا با ایجاد ترس در دل دشمنان مانع حمله آنان شویم.

وی یکی از راه‌های ایجاد بازدارندگی را تولید قدرت دانست و تاکید کرد: مولفه‌های قدرت مانند سلاح و تجهیزات موشکی، قدرت علمی، قدرت صنعتی و قدرت ژئوپولوتیکی را باید افزایش دهیم و با انباشت و توسعه و نمایش این مولفه‌ها مانع از حمله دشمن شویم.

سردار جلالی گفت: نمایش شهرهای موشکی و گوشه‌ای از توان نظامی به این دلیل بود که دشمن سعودی فکر برتری و تفوق نظامی نداشته باشد و دچار اشتباه محاسباتی نشود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با غیر قابل مقایسه خواندن میزان آمادگی دفاعی امروز با اوایل جنگ تحمیلی، گفت: امروز ما تمام نیازمندی‌های دفاعی و نظامی را خودمان تولید و طراحی می‌کنیم و عمده استراتژی دفاعی کشور مبتنی بر صنعت دفاعی داخلی است.  استراتژی کشور یک استراتژی دفاعی است و ما هیچگاه  داوطلب جنگ نبوده‌ایم و هرگاه راجع به قدرت ملی صحبت می‌شود، منظور آمادگی برای دفاع است.

وی بیان داشت: استراتژیست‌های نظامی می‌گویند هر ملتی که می‌خواهد صلح را حفظ کند باید آماده جنگ باشد و به عبارتی دیگر باید همیشه آمادگی دفع یک حمله برای یک ملت وجود داشته باشد.

سردار جلالی در پایان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا باعث افزایش میزان آمادگی، تقویت قدرت نرم و قدرت دفاعی کشور می‌شود که می‌تواند ضامن صلح در کشور و تداوم بخشنده راه گران‌بهای شهدای عزیز باشد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها