آشنایی با پهپاد شگفت انگیز اسپارک

آشنایی با پهپاد شگفت انگیز اسپارک
شنبه 6 خرداد 1396 - 17:36

کمپانی DJI در زمینه تولید پهپاد های مخصوص فیلم برداری فعالیت دارد، این کمپانی به تازگی از جدیدترین پهپاد خود رونمایی کرده است که این تولید انقلابی در تولید پهپاد ها ایجاد کرده است.

العالم - گوناگون

کمپانی DJI سال ها است که در زمینه تولید پهپاد های فیلم برداری فعالیت دارد. این بار کمپانی DJI با پهپادی بسیار کوچک و کاربردی با عنوان Spark به بازار برگشته است، این کمپانی در سال های اخیر فعالیت های بسیار مثبتی در زمینه تولید پهپاد های فیلم برداری انجام داده است که از جمله آن ها می توان به کنترل پهپاد ها با استفاده از حرکت های دست نام برد.
پهپاد Spark دارای حالت پرواز اتوماتیک است و هم چنین سنسور های فوق هوشمندی نیز برای عدم برخورد با موانع است. به پرواز در آوردن این پهپاد بسیار آسان است. این پهپاد دارای حالت های TapFly و ActiveTrack است که با استفاده از این حالت ها پهپاد به راحتی به صورت هوشمند پرواز می کند. سنسور های این پهپاد از نوع سنسور های سه بعدی است که به راحتی می تواند عناصر را از هر چهار جهت تشخیص دهد. یکی از لوازم جانبی که همراه با این پهپاد به فروش می رسد گجتی است که با استفاده از آن می توان با حرکات دست حرکت پهپاد را کنترل کرد.
یکی از حالت هایی که در این پهپاد وجود دارد حالت Gesture Mode است که با استفاده از این حالت پهپاد به آسمان فرستاده می شود و حرکت دایره ای شکلی را طی می کند و سپس به مبدأ باز می گردد. کاربر با استفاده از گوشی هوشمند خود نیز می تواند این پهپاد را کنترل کند.
دوربین Spark و وزن کم بدنه
این پهپاد دارای وزن بسیار کمی است و وزن آن چیزی برابر با ۳۰۰ گرم است و همین وزن کم پهپاد باعث می شود که فیلم‌برداران و عکاسان بدون هیچ نگرانی در هر محوطه‌ای از آن استفاده کنند و نگران مسائل امنیتی نباشند. ظاهر این پهپاد بیشتر شبیه به یک اسباب بازی است و هیچ جلب توجهی در ظاهر آن وجود ندارد. این پهپاد دارای دوربینی با قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰P است.
رنگ‌بندی متفاوت
پهپاد قبلی کمپانی DJI،DJI Mavic بود که سر و صدای زیادی نیز به پا کرد، دارای قیمتی بسیار بالا بود ولی Spark با بودجه کاربران هماهنگی دارد و قیمت بالایی ندارد. این پهپاد در رنگ بندی متفاوتی عرضه شده است که از جمله رنگ های آن می توان به سفید، آبی آسمانی، سبز چمنی، زرد و قرمز اشاره کرد. یکی از قابلیت های بسیار خوب ریموت کنترل این پهپاد، قابلیت تنظیم سرعت این پهپاد بر روی سه سرعت متفاوت است. این پهپاد، با پهپاد DJI Goggles مقایسه شده است و توانسته امتیاز بسیار خوبی به دست بیاورد. این دوربین دارای حالت Quickshot mode است که با استفاده از این حالت پهپاد با فرمت های ۱۰ ثانیه‌ای فیلم برداری می کند و به راحتی می توان آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.
دقت، سرعت
این پهپاد دارای دقت بسیار بالایی است و سنسور های سه بعدی این پهپاد امکان هرگونه برخورد را کم خواهد کرد. در قسمت زیرین این پهپاد نیز سنسور هایی قرار دارد که باز هم احتمال برخورد آن با موانع را کم می کند. این پهپاد دارای GPS و مسیر یاب است که به پیدا کردن بهتر مسیر کمک شایانی می کند. همین سنسور ها و قابلیت ها در پیدا کردن مسیر دقیق پهپاد به آن کمک می کند. این پهپاد از فاصله ۲ کیلومتری قابل هدایت کردن است و خارج از این محدوده نمی توان آن را کنترل کرد.
این پهپاد در حالت پیش فروش قرار گرفته است. این پهپاد در پکیجی همراه با باتری،USB و باتری اضافی با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می رسد.

 

منبع : click

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها