تونل زیردریایی چینی میان روسیه و کریمه!

تونل زیردریایی چینی میان روسیه و کریمه!
شنبه 6 خرداد 1396 - 19:36

وزیر توسعه اقتصادی شبه جزیره کریمه تاکید کرد که گروهی از سرمایه‌گذاران چینی به پروژه ساخت تونلی زیردریایی برای اتصال روسیه به شبه جزیره کریمه توجه نشان داده‌اند.

العالم ـ اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای اقتصادی اوراسیا به مقامات شبه جزیره کریمه پیشنهاد داد تا تونلی زیردریایی به موازات پلی که در حال ساخت بر روی تنگه کرچ است، ساخته شود.

به گفته این شورا، هزینه ساخت تونل به عهده سرمایه گذارانی از بخش خصوصی خواهد بود. گرگوری ایوه رییس شورای اجتماعی شبه جزیره کریمه گفت: ارزیابی محافل اجتماعی از این پروژه مثبت بوده است؛ اما این همچنان یک رؤیای دست نیافتی است.

اندره میلنکوف وزیر توسعه اقتصادی کریمه گفت: از میان پیشنهادهای ارائه شده، پیشنهاد ساخت تونلی به موازات این پل وجود دارد و طرف چینی تاکید می کند که می تواند این پروژه را با هزینه ای نسبتا اندک اجرایی کند.

یادآور می شود، پلی که بر روی تنگه  کرچ، شبه جزیره کریمه را به منطقه کراسنودار متصل خواهد کرد، با مسافت 19 کیلومتر، طولانی ترین پل در روسیه خواهد بود. طرح ساخت این پل که از یک سال پیش آغاز شده است باید تا دسامبر سال دوهزار و هجده پایان یابد و هزینه آن سه و نیم میلیارد یورو برآورد شده است.

وزیر شبه جزیره کریمه گفت: شرکت های چینی عملا در ساخت فرودگاه جدیدی در سیمفروپل شرکت می کنند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها