محبوبیت ترامپ به پایین ترین حد رسیده است

محبوبیت ترامپ به پایین ترین حد رسیده است
شنبه 6 خرداد 1396 - 20:25

میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پایین ترین حد رسیده است.

العالم - آمریکا

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نوشت: بیشتر رای دهندگانی که با عملکرد ترامپ موافقند، سفید پوست هستند. از این افراد، فقط بیست و هشت درصد افراد کاملا موافق عملکرد ترامپ در کاخ سفید هستند. این رقم ، از چهل و پنج درصد افرادی که ماه آوریل در همین نظر سنجی اعلام کرده بودند قویا با عملکرد ترامپ موافق هستند کمتر است.

این نظر سنجی به درخواست شبکه تلویزیونی فاکس نیوز انجام شد. دو شرکت تحقیقاتی این نظر سنجی را به صورت تلفنی و با شرکت هزار و یازده نفر برگزار کردند. این نظر سنجی در تاریخ بیست و یکم تا بیست و سوم مه انجام شد.

حدود چهل و پنج درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی خودشان را دموکرات خواندند، سی و هشت درصد گفتند جمهوریخواه هستند و هجده درصد نیز مستقل بودند.

این سئوالات، امسال هر ماه از تعداد مختلفی از رای دهندگان پرسیده شده است.

فاکس نیوز که مالک آن روبرت مرداک دوست قدیمی ترامپ است، مکرر گزارش های خبری پخش می کند و کارشناسانی را دعوت می کند که طرفدار رئیس جمهور هستند.

میزان محبوبیت مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا هم هشت امتیاز کاهش یافته است. میزان محبوبیت پنس که ماه آوریل، پنجاه درصد بود، در تازه ترین نظر سنجی به چهل و دو درصد رسیده است.

از این میزان، فقط بیست و نه درصد از رای دهندگان ثبت نام کرده قویا موافق عملکرد پنس هستند. پنجاه و پنج درصد رای دهندگان به ترامپ اعتماد دارند.

از میان افرادی که در نظر سنجی شرکت کردند، فقط چهل درصد از طرحی که جایگزین طرح مراقب بهداشتی اوباما می شود حمایت کردند. طرح مراقبت بهداشتی جمهوریخواهان اکنون در مجلس سنا بررسی می شود.

از شرکت کنندگان در این نظر سنجی پرسیده شد آیا فکر می کنید بهترین روزهای آمریکا پیش روی ما قرار دارند یا آن روزها پشت سر ما هستند؟ اکثریت یعنی شصت و دو درصد افراد گفتند روزهای خوبی پیش روی ما خواهد بود.

در میان افراد شرکت کننده در این نظر سنجی، بودجه دولت اهمیت زیادی داشت و هشتاد درصد رای دهندگان گفتند این موضوع، مایه نگرانی زیاد آنهاست.

موارد دیگری که در این نظر سنجی مورد پرسش قرار گرفتند عبارت بودند از : اقتصاد، تاسیسات زیر بنایی، جنگ با کره، حملات تروریست ها، بازار کار و مداخله روسیه.

یکی از جنجالی ترین قول های انتخاباتی ترامپ، احداث دیوار مرزی تقریبا دو هزار مایلی در مرز با مکزیک برای مقابله با مهاجرت غیر قانونی بود.

با وجود این، از میان افرادی که نظر سنجی شدند، فقط سی و هشت درصد گفتند معتقدند ترامپ واقعا این دیوار را می سازد و فقط سی و دو درصد خواستار آن بودند که ترامپ این کار را انجام دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها