عاملان حمله المنیا در شرق لیبی آموزش دیده بودند

عاملان حمله المنیا در شرق لیبی آموزش دیده بودند
شنبه 6 خرداد 1396 - 23:07

وزیر امور خارجه مصر گفت عناصر مسلحی که درحمله تروریستی اخیر در المنیا دست داشتند، دراردوگاه‌هایی در شرق لیبی آموزش دیده بودند.

العالممصر

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر روز شنبه گفت که سامح شکری وزیر خارجه در گفت و گوی تلفنی با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که برای تسلیت برای کشته شدن قبطی ها درحادثه المنیا با وی تماس گرفته بود، گفت که عاملان حمله مسلحانه در المنیا دراردوگاه هایی درشرق لیبی که هدف حملات هوایی مصر قرار گرفت، آموزش دیده بودند.

وزیر امور خارجه مصر همتای آمریکایی خود را درجریان حملات نیروهای هوایی مصر درشرق لیبی قرار داد و تاکید کرد که این حملات درچارچوب دفاع مشروع از خود صورت گرفته است.

این وزیر مصری به موجود بودن همه اطلاعات و نیز وجود ادله کافی درخصوص آموزش عناصر تروریستی در حادثه تروریستی درآن اردوگاه ها و نیز دست داشتن آنان در دیگر حملات تروریستی اخیر درمصر، اشاره کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر همچنین گفت که تیلرسون حمایت کشورش را از تلاش های مصر درزمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرد و گفت که واشنگتن آماده همکاری با مصر درزمینه مبادله اطلاعات ونظامی است.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها