رهبر حزب کمونیست روسیه نامزد ریاست جمهوری می‌شود

رهبر حزب کمونیست روسیه نامزد ریاست جمهوری می‌شود
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 01:39

گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه دومین حزب پارلمانی برای نامزدی هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام آمادگی کرد.

العالم-اروپا

 زوگانف امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، امکان شرکت در این انتخابات را بعید ندانست.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از رهبر حزب کمونیست روسیه گفت: من رهبر یک حزب بزرگ سیاسی روسیه هستم و اگر برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمادگی نداشته باشم، دیگر چه کاره هستم؟

زوگانف با بیان اینکه در لحظات سرنوشت ساز نیاز به افرادی وجود دارد که مردم مواضع آنها را بپذیرند، اظهار کرد: بسیاری در روسیه به نقطه نظرات من توجه می کنند.

گنادی زوگانف که پس از فروپاشی اتحاد شوروی سابق در سال 1991 رهبر بلامنازع حزب کمونیست روسیه بوده، تاکنون در پنج دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد بوده است.

وی در ششمین انتخابات ریاست جمهوری که مارس سال 2012 برگزار شد، حدود 18 درصد آرا را کسب کرده و پس از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری کنونی در مکان دوم قرار گرفت.

حزب کمونیست با 42 نماینده در دوما پس از حزب حاکم روسیه واحد با 343 کرسی از 450 کرسی در جایگاه دوم احزاب این کشور قرار دارد.

به گزارش رسانه های روسی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات وگریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند.

آلکسی ناوالنی که به عنوان مخالف دولت روسیه شناخته می شود نیز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ابراز تمایل کرده است، اما حبس تعلیقی پنج ساله ممکن است مانع شرکت وی در انتخابات شود.
هفتمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه 27 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها