توسط محققان ایرانی؛

گرم‌کن هوشمند مواد خوراکی ساخته شد

گرم‌کن هوشمند مواد خوراکی ساخته شد
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 05:52

محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت گرم کن خودکار سریع و هوشمند برای محتویات خوراکی های بسته بندی شدند که می تواند در فروشگاهها به کار گرفته شود.

العالم - گوناگون

محمد شمس احد اقبالی، مجری طرح «گرم کن خودکار سریع و هوشمند برای محتویات خوراکی های بسته بندی شده»  اظهار داشت:  امروزه نیاز به مصرف نوشیدنی های گرم چه در خانه و چه بیرون از آن به قدری زیاد است  که شاهد افزایش تولید و فروش دستگاه های چای ساز و قهوه ساز هستیم.

وی افزود: این دستگاه ها چه در حالت خانگی یا فروشگاهی به طرق مختلف، نوشیدنی گرم را آماده می کنند اما هرکدام دارای مزایا و معایبی نیز هستند به همین دلیل در صدد آمدیم تا با طراحی دستگاهی روشی برای ارائه انواع نوشیدنی و غذاهای گرم فوری درون ظروف خاصی ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه به وسیله هیتر ( گرم کن) مخصوصی در مدت زمان بسیار کوتاه گرم می شود، خاطر نشان کرد: نیاز انسان ها برای در اختیار داشتن غذا یا نوشیدنی گرم فوری منجر به رجوع به انواع روش ها شده است که هرکدام دارای ایرادات و ضعف هایی است. با ساخت هیتر اتوماتیک سریع و هوشمند برای گرم کردن محتویات خوراکی بسته بندی شده، از این پس این نیاز انسانی با بهترین صرفه اقتصادی و بهترین تضمین رعایت مسائل بهداشتی و غذایی و همچنین با قابلیت در دسترس بودن بالا پاسخ داده می شود.

شمس اظهار داشت: ضروری است که برای استفاده از این دستگاه نوشیدنی چای، دم نوش، قهوه و یا غذاهای آماده نظیر کنسرو لوبیا، عدس، ذرت پخته شده و ... از قبل درون یک لیوان ( قوطی) یا ظرف مخصوص با رعایت کامل ملزومات بهداشتی و غذایی همانند کنسرو پر شده باشد و آنرا در درون این دستگاه قرار داد.

به گفته وی، لازم است که انواع نوشیدنی ها درون قفسه فروشگاه یا یخچال باشد تا بتوان آن را به محض خرید در همان فروشگاه گرم و استفاده کرد.

این مخترع خاطر نشان کرد: با قرار دادن هرکدام از لیوان ها و ظرف ها درون محفظه گرم کن مخصوص و انتظار کمتر از یک دقیقه، محتوی درون آن به دمای حدودی ۷۰ درجه سانتیگراد رسیده و آماده نوشیدن و یا خوردن می شود.

شمس خاطر نشان کرد: این هیتر می تواند بر روی پیشخوان فروشگاه، کنار قفسه یا یخچال نگهداری محصولات و یا در فضای باز و هر جا که دسترسی به برق شهر است قرار گیرد. پارک ها، ایستگاه های مترو، اتوبوس، ترمینال های مسافری، اماکن عمومی و خصوصی بزرگ و... می توانند محل قرارگیری این دستگاه باشند.

وی ادامه داد: از آنجاییکه انرژی الکتریکی به دیواره ظرف و  لیوان (قوطی) القا می شود بدنه فلزی آن گرم می شود اما با وجود پوشش خاص بدنه ، مشکلی برای نگهداری توسط دست ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه نمونه داخلی و خارجی ندارد، تاکید داشت: گرم کن نیز فقط لیوان و ظرف مخصوص را گرم می کند و اگر هرگونه لیوان یا ظرف دیگری درون آن قرار گیرد گرم نخواهد شد.
این طرح به ثبت اختراع رسیده و آماده سرمایه گذاری است.

 منبع : mehrnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها