آمادگی روسیه برای مذاکره با آمریکا

آمادگی روسیه برای مذاکره با آمریکا
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 09:07

معاون رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو آماده مذاکرات سازنده با واشنگتن است.

العالم اروپا

ایگور لِویتین معاون رئیس جمهوری روسیه گفت : مسکو برای مذاکره سازنده با واشنگتن آماده است و حل مناقشه سوریه و مبارزه با تروریسم جهانی نیز مبتنی بر همین مذاکرات خواهد بود.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از لویتین نوشت: زمان آن فرارسیده است که تصمیمی برای تشدید اختلافات یا بهبود روابط بسیار تیره گرفته شود.
لویتین در کنفرانس " بالتیک " در لتونی اظهار داشت: جهان به مرحله خطرناکی رسیده است و روابط روسیه و غرب تیره شده است که این مشکلات باید با کمک کارشناسان حل شود . همه مشکلات را نمی توان حل کرد ولی باید گام به گام از لبۀ پرتگاه دور شد.
معاون ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه افزود: مسکو آماده آغاز کردن مذاکرات سازنده با غرب است و یکی از اولویت های ما مذاکره سازنده با واشنگتن است .
لویتین گفت: حل مناقشه سوریه و خاورمیانه و مبارزه با تروریسم جهانی و مشکلات دیگر کنونی باید مبتنی بر این مذاکرات باشد . باید یکی از دو گزینه تیرگی بیشتر روابط یا پایان دادن تدریجی به تیرگی روابط روسیه و غرب را انتخاب کرد. 
روابط مسکو و واشنگتن درپی حملۀ آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه تیره شده است زیرا روس ها این حمله را نقض آشکار حاکمیت ملی سوریه می دانند. روسیه در واکنش به حملۀ آمریکا پیشنویس قطعنامه غرب را برای محکوم کردن دولت دمشق به ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی وتو کرد.

ایگور لویتین

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها