عناصر مسلح ادلب خواستار آتش بس شده اند+ویدیو

يکشنبه 7 خرداد 1396 - 11:28

حدود 2600 نفر از اهالی شهرک های "الزبدانی" و "مضایا" و "بقین" در ریف دمشق با امضای منشور آشتی که بر ماندن در این منطقه تصریح دارد، به طرح آتش بس پیوستند. کمیته های آشتی همچنین اعلام کردند درخواست هایی را با مضمون خروج از ریف دمشق به سمت ادلب و آتش بس با دولت سوریه از عناصر مسلح دریافت کرده اند.

العالم - سوریه
به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، صدها تن از اهالی زبدانی، مضایا و بقین در ریف دمشق، صفحه جدیدی را در روند آتش بس ملی باز کرده اند. آنها همزمان با خروج آخرین اتوبوس حامل صدها تن از عناصر مسلح به مقصد ادلب، با کنار گذاشتن سلاح و پذیرش آتش بس اعلام کردند که می خواهند بمانند.
"محمد خدیجه"، شهردار مضایا به خبرنگار العالم گفت: "2600 نفر شامل زن و مرد پیر و جوان آمادگی خود را برای پیوستن به طرح آتش بس اعلام کردند. آنها را منشور آشتی را امضا کرده و در حال حاضر تقسیم آنها همراه با شماره هایشان انجام می شود".
کمیته آشتی به شبکه العالم گفت که در حال بررسی درخواست هایی ست که از عناصر مسلح در ادلب دریافت کرده است. آنها پس از ترک این شهرک خواستار بازگشت شده اند.
"جمیل یوسف"، رئیس کمیته آشتی در زبدانی به خبرنگار العالم گفت: "برخی از کسانی که فریب خورده و به ادلب رفته اند اکنون با ما تماس گرفته اند و می گویند که فریب خورده اند و می خواهند برگردند. این موضوع منوط به موافقت مقامات امنیتی است. ما موضوع را با این مقامات در میان گذاشته ایم، اگر موافقت کنند، به آنها اطلاع می دهیم".
208

پربیننده ترین خبرها