تلاش برای لغو قوانین اسلامی در تونس؛

ادامه موج اسلام هراسی درکشورهای انقلابی عربی

ادامه موج اسلام هراسی درکشورهای انقلابی عربی
دوشنبه 13 تير 1390 - 10:00

در سايه ادامه فعاليتهاي مشکوک گروه هاي افراطي در تونس براي اسلام هراسي و خدشه وارد کردن به چهره مسلمانان، يک تاريخ دان تونسي خواستار لغو قوانين اسلامي در اين کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد الطالبی" که ژوئیه گذشته برای مدت یک سال بعنوان رییس مجمع علوم و ادب تونس تعیین شد، در اظهاراتی مطبوعات، لغو قوانین اسلامی را در این کشور خواستار شد.

الطالبی که به ارایه برداشتهای نامتعارف از دین اسلام، تحت عنوان "اسلام معاصر" درتونس معروف شده است، اظهار داشت، شریعت اسلامی از جانب خداوند نیست، و در تونس جایگاهی ندارد.

درحالیکه همه صاحبنظران اذعان دارند، انقلابهای عربی در کشورهای تونس، مصر، بحرین، یمن، و لیبی برخاسته از حرکت بیداری مردم مسلمان این کشورها بوده است، تحرکات مشکوک گروه های افراطی و یا حکام برای به انحراف کشیدن مطالبات برحق مردم و ارایه تصویری نادرست از عقاید اسلامی و گرایشهای مردم، بسیار قابل تأمل است.

اقدام گروه های افراطی در کشورهای انقلابی عربی، که عمدتا از سوی برخی طرفهای مشخص منطقه ای و فرامنطقه ای هدایت می شوند، بیانگر تلاش آنها برای بیزار کردن مردم از حرکتهای اسلامی و در نهایت ممانعت از تشکیل دولتهای اسلامی است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها