رایزنی کویت با ایران برای عضویت در شورای امنیت

رایزنی کویت با ایران برای عضویت در شورای امنیت
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 16:39

وزارت امور خارجه کویت از رایزنی های گسترده و فشرده برای جلب حمایت کشورهای عربی و اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران برای عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

العالم ـ آسیا

شیخ صباح الخالد الصباخ وزیر امور خارجه کویت امروز / یکشنبه/ در دیدار سفرای تعدادی از کشورهای خارجی مقیم کویت از جمله علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت از کشورش برای عضویت در شورای امنیت شد .
کویت که در حال حاضر عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل می باشد و به عنوان مرکز فعالیت های انسانی از سوی سازمان ملل انتخاب شده است، تلاش می کند از فرصت مناسب در این زمینه استفاده کرده و برای دومین بار به عضویت شورای امنیت درآید.
دولت کویت همچنین در راستای تحقق این مهم رایزنی های گسترده ای را با سازمان ها و نهادهای کشورهای آسیا و پاسفیک در سازمان ملل صورت داده و موافقت آنها را برای حمایت از عضویت خود جلب کرده است.
کویت تلاش کرده است که از سیاست های میانه روی خود در خاورمیانه و ارتباطات گسترده در سطح بین المللی در راستای کسب حمایت هرچه بیشتر برای عضویت در شورای امنیت استفاده نماید و به عنوان عضو غیر دائم طی سال های ٢٠١٨ - ٢٠١٩ در این شورا فعالیت کند.
این کشور یک بار در سال ١٩٧٨ میلادی موفق به کسب کرسی عضویت در شورای امنیت شده بود.
شیخ صباح الاحمد، امیر کویت که از سوی سازمان ملل به عنوان رهبر فعالیت های بشر دوستانه انتخاب شده است، طی 10 سال حکمرانی خود بر این کشور تلاش فراوانی را جهت توسعه روابط خارجی و ارتباطات با نهادهای وابسته به سازمان ملل کرده است.
تاکنون علاوه بر تشکل کشورهای آسیا و پاسفیک، سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب نیز حمایت خود را از عضویت کویت در شورای امنیت اعلام کرده اند.
رای گیری برای عضویت کویت در شورای امنیت ماه ژوئیه ٢٠١٧ انجام خواهد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها