آماده باش عراقیها برای یورش به بخش قدیمی موصل

آماده باش عراقیها برای یورش به بخش قدیمی موصل
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 17:22

نیروهای امنیتی عراق از آماده باش کامل نیروهای پلیس فدرال این کشور برای آغاز عملیات یورش و آزادسازی بخش قدیمی شهر موصل خبر دادند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه العراقیه فرماندهی لشکر سوم پلیس فدرال عراق برای یورش به بخش قدیمی موصل و آزادسازی این منطقه از دست گروه تروریستی داعش در حالت آماده باش کامل است. این در حالی است که نیروهای امنیتی برای استقبال از آوارگان این مناطق، گذرگاه های امن و مراکز ویژه ای  ایجاد  می کنند.

امین الهلالی خبرنگار العراقیه در گزارشی در این خصوص گفت با آغاز آخرین مرحله عملیات قادمون یا نینوا برای آزادسازی مناطق باقی مانده در غرب موصل لشکر سوم نیروهای پلیس فدرال عراق همه مراحل تمرین و مجهز کردن خود به سلاح های نوین و پیشرفته را تکمیل کرده است تا به اهداف خود در بخش قدیمی موصل دست یابد.

یکی از فرماندهان پلیس گفت: فقط چند ساعت به آغاز یورش به بخش قدیمی موصل باقی مانده است، همه مبارزان ما در آمادگی کامل به سر می برند و آنها آموزش های سطح عالی را دیده اند، ما با استفاده از سلاح های جدید، دشمن را غافلگیر خواهیم کرد به ویژه آنکه دشمن در حال فروپاشی است چون یگان ها از طرف شمال به سمت جنوب وارد بخش قدیمی می شوند.

خبرنگار افزود: بُعد انسانی، پایه و اساس تحرکات نیروهای آزادکننده است و این نیروها برای خروج خانواده های آواره گذرگاه های امن ایجاده کرده اند، آنها همچنین مراکز ویژه ای را برای استقبال از شهروندان و رساندن آنها به اماکن امن ایجاد کردند.

یکی دیگر از نیروهای امنیتی اظهار داشت: در همه نبردهایمان با گروه داعش که با دستور فرمانده نیروهای پلیس فدرال صورت گرفت به بعد انسانی اهمیت داده ایم، شماری از گذرگاه را باز کردیم و برای استقبال از شهروندان، گذرگاه های امن را ایجاد کرده ایم.

خبرنگار گفت نیروهای امنیتی در زمینه نبردهای چریکی تجربه های بزرگی را به دست آورده اند و با سلاح های جدید و در زمینه غافلگیر کردن دشمن در خیابان ها و گذرگاه های تنگ به طور مداوم آموزش دیده اند چراکه بخش قدیمی در غرب موصل به داشتن خیابان های تنگ معروف است.

یکی دیگر از فرماندهان امنیتی اظهار داشت: نیروها در سطح عالی و برای جنگ های چریکی آموزش می بینند و همه نیروها و نه فقط یک گروه ویژه در حال آموزش هستند، این آموزش ها به صورت گروه _گروه برای جنگ های چریکی و یورش به مناطق است.

خبرنگار تاکید کرد با اتخاذ همه تدابیر نظامی و لجستیکی از سوی نیروهای پلیس فدرال به ویژه لشکر سوم، لحظه سرنوشت ساز بسیار نزدیک شده است و این نیروها برای آزادسازی اراضی اشغال شده غرب موصل در آینده ای نزدیک در حالت آماده باش کامل هستند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها