جنایت جدید ائتلاف آمریکایی در استان الرقه سوریه

جنایت جدید ائتلاف آمریکایی در استان الرقه سوریه
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 17:27

جنگنده های ائتلاف آمریکایی 48 ساعت پس از کشتار مردم در استان دیرالزور سوریه، 27 نفر را نیز در استان الرقه به خاک و خون کشیدند.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، جنگنده های ائتلاف آمریکایی شنبه شب یک خودرو حامل غیرنظامیان سوری را در جنوب شهر الرقه هدف قرار دادند.
براثر بمباران این خودرو که در مسیر روستاهای رطله و الکسره در هشت کیلومتری جنوب الرقه در حال حرکت بود 20 شهروند کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند که حال دو نفر از آن ها وخیم گزارش شده است.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی روز پنجشنبه شب گذشته یک ساختمان مسکونی چهار طبقه را در شهر المیادین استان دیرالزور سوریه بمباران کردند.
در این بمباران، ساختمان مسکونی به طور کامل ویران شد و 35 شهروند که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند کشته شدند.
بر اثر این حمله هوایی ده ها سوری دیگر نیز زخمی شدند.
وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان دادن به فعالیت ائتلاف غیرقانونی آمریکایی و کشتار شهروندان خود از سوی این ائتلاف در سوریه شد.
جنگنده های ائتلاف 26 اردیبهشت ماه نیز 31 شهروند در شهر البوکمال استان دیرالزور و روز قبل از آن 22 ساکن روستای العکیرشی در شرق الرقه را کشتند.
آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگنان سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده است و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها