سنای افغانستان هشدار داد:

احتمال سقوط ولایت سرپل افغانستان به دست طالبان

احتمال سقوط ولایت سرپل افغانستان به دست طالبان
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 17:48

برخی از سناتورهای افغان با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی در ولایت «سرپل» هشدار دادند که اگر عدم توجه دولت مرکزی ادامه یابد، این ولایت بزودی سقوط خواهد کرد.

العالم ـ آسیا

برخی از اعضای سنای افغانستان با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی ولایت سرپل از عدم هماهنگی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان انتقاد کردند.

«محمدعظیم قویاش» نماینده سرپل در سنای افغانستان تصریح کرد که مردم از این وضعیت به ستوه آمده‌اند و سقوط احتمالی این ولایت فاجعه بار خواهد شد.

وی افزود: وضعیت شکننده تر از آنی است که گزارش شده زیرا درگیری‌ها در 5 کیلومتری مرکز شهر همه جریان دارد.

این نماینده سرپل گفت که طالبان شبانه داخل شهر می‌شوند و حمله می‌کنند که در صورت عدم توجه فوری و رسیدگی دولت مرکزی به این وضعیت ولایت سرپل به زودی سقوط خواهد کرد.

قویاش تصریح کرد که بیش از دو هزار نیروی امنیتی افغان در مراحل مختلف عملیات‌ متعددی را در این ولایت انجام داده‌اند اما به دلیل عدم هماهنگی بین نیروهای امنیتی این عملیات‌ برای بهبود وضعیت امنیتی کارآمد تمام نشده‌اند.

«فضل‌هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان از حکومت خواست تا هر چه سریعتر برای رسیدگی به وضعیت ولایت سرپل اقدامات جدی را در دستورکار قرار دهد.

این در حالی است که قبل از این نیز نمایندگان افغان علاوه بر فعالیت طالبان نسبت به حضور افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در این ولایت هشدار داده بودند.

از سوی دیگر، «دولت‌وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز ضمن تائید درگیری‌ها در ولایت سرپل گفت که عملیات‌ نظامی در این ولایت جریان دارد و فعالیت‌های مخالفان مسلح در این ولایت مهار شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها