تشکیل جلسه کابینه صهیونیستی زیر دیوار براق

تشکیل جلسه کابینه صهیونیستی زیر دیوار براق
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 06:32

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه صهیونیستی وی در اقدامی که نخستین نوع خود بشمار می رود در تونلی زیر دیوار «براق» مسجدالاقصی جلسه ویژه ای را تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اعضای کابینه رژیم اشغالگر قدس روز یکشنبه نشست هفتگی خود را زیر دیوار ندبه در بخش قدیمی قدس و همزمان با گذشت نیم قرن از اشغال قدس برگزار کردند.

براساس این گزارش جنبش «حماس» به نشست کابینه دشمن صهیونیستی زیر دیوار «براق» واکنش نشان داده و آن را تحریک احساسات مسلمانان برشمرد.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد که نشست کابینه دشمن صهیونیستی در زیر دیوار «براق» و تصویب طرح های یهودی بزرگ در قدس اشغالی «اقدام تنش آمیز خطرناک» و «تحریک احساسات مسلمانان» است.

وی همچنین این اقدام رژیم صهیونیستی را نتیجه سفر ترامپ به سرزمین های اشغالی و چراغ سبز وی برای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

القانوع همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا به مسئولیت های خود در قبال این اقدام عمل نمایند. وی در عین حال هرگونه بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به مذاکرات را «جنایتی بزرگ» برشمرد.

با توجه به اینکه در این نشست چند طرح برای یهودی سازی قدس به تصویب رسید ، تشکیلات خودگردان فلسطین هم به آن  واکنش نشان داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن تدابیر کابینه اسرائیل برای یهودی سازی قدس، چنین مصوبه هایی را باطل و نقض قطعنامه های بین المللی دانست.

تشکیلات خودگردان فلسطین از محافل بین المللی خواست برای بازداشتن کابینه اسرائیل از چنین اقداماتی واکنش نشان دهند.

نشست کابینه صهیونیستی زیر دیوار براق

 

پربیننده ترین خبرها