اسکای نیوز عربی:

گروه‌های تروریستی در لیبی با قطر ارتباط دارند

گروه‌های تروریستی در لیبی با قطر ارتباط دارند
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 11:02

گزارش های اطلاعاتی رسانه های آمریکایی و انگلیسی از ارتباط گروه های تروریستی مستقر در لیبی با قطر حکایت دارد.

العالم - خاورمیانه

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی همچنین خاطرنشان کرد، بنابر اعلام دستگاه های اطلاعاتی انگلیس، برخی از عاملان حمله تروریستی منچستر فراری اند. یکی از این افراد، فردی به نام سلمان العبیدی است که پلیس فدرال آمریکا(اف بی ای) از ماهها قبل درمورد وی به انگلیس هشدار داده بود. دستگاه های اطلاعاتی درمورد ارتباط العبیدی و خانواده اش با گروه های تروریستی در لیبی، اطلاعاتی در دست داشته اند.

بنابر این گزارش، شمار بازداشت شدگان در ارتباط با حمله تروریستی منچستر، به پانزده نفر رسیده است.

در همین حال اطلاعاتی که رسانه های آمریکایی و انگلیسی منتشر کرده اند، به ارتباط گروه های تروریستی مستقر در لیبی با قطر اشاره دارد. تحقیقات درمورد حمله منچستر نشان می دهد که در این منطقه شمار زیادی از عناصر وابسته به گروه موسوم به جماعت اسلامی مسلح در  لیبی حضور داشته اند. تحقیقات درباره حمله منچستر، دایره وسیع تری را ترسیم می کند که محدوده آن از انگلیس به لیبی و در ادامه به قطر می رسد.

بسیاری از اتباع لیبی در منچستر سال 2011 به لیبی بازگشته بودند تا در سازمان ها و گروه های تروریستی بجنگند. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از این افراد از طریق قطر تامین مالی شده اند مانند عبدالحیم بالحاج، علی الصلابی و عبدالباسط عزوز. عبدالباسط عزوز کسی است که با همکاری جماعت اخوان المسلمین، ارتش آزاد مصر را در شرق لیبی تشکیل داده بود و این به سال 2013 باز می گردد، پس از آنکه اخوان المسلمین در مصر از قدرت کنار رفت. ابو انس اللیبی که متهم به عملیات تروریستی خارج از لیبی است، از دیگر افراد تحت تعقیب است. یکی از موضوعاتی که همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، خط ارتباطی بین دوحه، طرابلس  و جنوب منچستر است.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها