نخستین دیدار پوتین و مکرون در پاریس

نخستین دیدار پوتین و مکرون در پاریس
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 11:36

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه به دعوت از امانوئل مکرون، همتای فرانسوی اش از این کشور دیدار می کند.

العالم اروپا

خبرگزاری نووستی روسیه با اعلام این خبر، بررسی مسائل بین المللی و دوجانبه را از مهمترین محورهای مورد گفت و گو میان روسای جمهور روسیه و فرانسه عنوان کرد.

یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: نخستین دیدار رئیسان جمهوری فرانسه و روسیه، همزمان با برگزاری نمایشگاهی به مناسبت 300 سالگی دیدار تاریخی پتر کبیر تزار روسیه در سال 1717 از فرانسه است که به عنوان مبداء روابط دیپلماتیک بین دو کشور مشخص شده است.

اوشاکوف افزود: رئیس جمهور جدید فرانسه طی مکالمه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در هجدهم ماه جاری انجام شد، از وی برای دیدار از فرانسه دعوت کرده بود.
مشاور امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه در مورد دیدار پوتین- مکرون، گفته است که فرانسه در میان کشورهایی که موضع بسیار سختگیرانه و شدید در قبال حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیش گرفته اند، قرار می گیرد؛ بنابراین فکر می کنم مذاکره در مورد این موضوع جالب و صریح باشد.
رئیس جمهوری جدید فرانسه در حالی قرار است امروز دوشنبه در پاریس با همتای روس خود مذاکره کند که دو کشور، اختلافات طولانی بر سر مسائلی همچون اوضاع اوکراین و سوریه داشته اند.
پس از انتخاب مکرون به عنوان رئیس جمهوری جدید فرانسه، پوتین به سرعت به وی تبریک گفت و از او خواست تا بر بی اعتمادی دوجانبه غلبه کرده و به قوایی که ثبات و امنیت بین المللی را تضمین می کنند، بپیوندد.
این دیدار هفت ماه پس از آن انجام می شود که پوتین سفرش را به پاریس برای بازگشایی یک مجتمع ارتدوکس نزدیک برج ایفل به دلیل اظهارنظر جنجالی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری پیشین فرانسه در مورد اقدامات روسیه در شهر حلب سوریه لغو کرد.
فرانسه به عنوان پیشتاز به اعمال تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه بر سر الحاق کریمه و حمایت از شبه نظامیان در شرق اوکراین کمک کرده است.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها