اولین عمل جراحی ارتوپدی با هیپنوتیزم در ایران +ویدئو

دوشنبه 8 خرداد 1396 - 12:42

اولین عمل جراحی ارتوپدی با روش القائات مغزی یا همان هیپنوتیزم در ایران انجام شد.

العالم - ایران

کلیپی از اولین جراحی بدون بیهوشی و با هیپنوتیزم در ایران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که بازتاب گسترده ای به همراه داشت.

چندی پیش نخستین عمل جراحی بوسیله القائات مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شد که کلیپ آن توسط بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در این کلیپ منتشر شده، متخصص ارتوپدی پس از هیپنوتیزم کردن بیمار به انجام جراحی ارتوپدی و خارج کردن پلاتین از دست بیمار اقدام می کند. در اواسط جراحی متخصص ارتوپدی از خود بیمار سئوال می کند که آیا احساس درد می کند و بیمار ادعا می کند که گویی دست او از بدن وی جدا شده است و حس درد ندارد.

در نتیجه علائم بیمار و ضربان قلب او نیز هیچ علامتی از درد از طرف بیمار دیده نمی شود.

گفته شده است که این عمل بر روی یک جوان 32 ساله برای خارج کردن پیچ و پلاک از دست وی انجام شده است.

همچنین به گفته دکتر مهدی فتحی، هیپنوتیزم یک حالت مغزی است که با انحراف توجه توسط تصاویر ذهنی فراهم می‌شود و فعل و انفعالات ناشی از این انحراف توجه سبب انفکاک ذهنی از فرایند ادراک درد در بیمار می شود.

متخصص بیهوشی وفلوشیپ فوق تخصص بیهوشی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد معتقد است که هیپنوتیزم جایگزین بیهوشی یا بی ‌حسی نیست. در مواردی که استفاده از داروهای بیهوشی برای افراد ممنوعیت یا محدودیت استفاده داشته باشد در محدوده سنی بین چهار تا میان سالگی می توانند پس از یک مشاروه روانپزشکی فرایند یک عمل جراحی با روش هیپنوتیزم را انجام دهند.

کاربران بسیاری این موفقیت را در بیمارستان امام رضا تبریک گفته و عنوان کردند که عمل جراحی بدون بیهوشی از جمله موفقیت هایی است که دست یافتن به آن بسیار گرانبهاست.

عده ای دیگر از کاربران نیز عنوان کردند که این اقدام به خوبی نشان داد که انسان ذهنی و فیزیکی کاملا مستقل از هم هستند.

اسپوتنیک

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها