هشدار آمریکا درباره پیشروی ارتش سوریه! +عکس

هشدار آمریکا درباره پیشروی ارتش سوریه! +عکس
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 16:58

کاربران شبکه‌های اجتماعی اطلاعیه‌هایی را دست به دست کردند که در آن ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در خصوص پیشروی نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به سمت پایگاه نظامی التنف در مرز عراق هشدار داده است.

العالم - سوریه

به گزارش روسیا الیوم، پس از پیشروی نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در مسیر راه اصلی ارتباطی دمشق- بغداد، هواپیماهای آمریکایی با پخش اطلاعیه هایی در خصوص پیشروی این نیروها به سمت پایگاه مرزی التنف هم مرز با عراق هشدار دادند.

این اطلاعیه های هشدار آمیز، یکشنبه در منطقه مقهی الشحمی و در حالی توزیع شده است که نیروهای ارتش سوریه و متحدانش بعداز ظهر روز گذشته در این منطقه پیشروی داشتند. مقهی الشحمی در راه بین الملی دمشق با بغداد قرار دارد.

اطلاعیه های آمریکایی شامل هشدار به نیروهای ارتش سوریه و متحدانش است که به  فاصله 55 کیلومتری پایگاه نظامی التنف رسیده اند به این معنی که به آنان اعلام شده است باید به ایست بازرسی ظاظا بازگردند.

تصاویری که از توزیع این اطلاعیه ها توسط هواپیماهای آمریکایی گرفته شده است، نشان می دهد این اطلاعیه ها با این عبارت  همراه است: "الان این منطقه را ترک کنید و به ظاظا بازگردید" و همچنین در آن نقشه کوچکی است که یک فلش به سمت مسیر بازگشت مورد نظر آمریکا نشان داده می شود.

در این اطلاعیه های هشدار آمیز از نیروهای هم پبمان ارتش سوریه خواسته شده است در فاصله زمانی کوتاه این مناطق را ترک کنند.

این در حالی است که ارتش سوریه و متحدانش جمعه گذشته در چارچوب توسعه دایره تسلط بر راه منتهی به پایگاه التنف به شمال غرب منطقه ظاظا رسیدند.

منطقه مرزی التنف دارای پایگاه راهبردی مهمی است و تسلط بر آن به معنای کنترل راه اصلی ارتباطی دمشق- بغداد و گشودن گذرگاهی زمینی برای ورود کمک های تسلیحاتی و مهمات از عراق به شمار می آید.

در 20 کیلومتری این منطقه به سمت جنوب شرقی سوریه، گروههای مخالف و نیروهای آمریکایی در یکی از بزرگترین پایگاههای آموزشی عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" حضور دارند.

.

 

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها