هشدار روسیه و چین به کره جنوبی و ژاپن

هشدار روسیه و چین به کره جنوبی و ژاپن
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 18:29

مسکو و پکن ضمن مخالفت با تصمیم کره جنوبی و ژاپن برای پیوستن به سامانه دفاع موشکی جهانی آمریکا، استفاده از مذاکره مستقیم میان طرف ها را برای حل و فصل پرونده هسته‌ای پیونگ یانگ خواستار شدند.

العالم - آسیا

به گزارش روسیا الیوم، ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس بین المللی روسیه و چین تحت عنوان "پیش به سوی کیفیت جدید روابط بین المللی گفت: "ما همراه با طرف های چینی مان مخالف برنامه هسته ای کره شمالی هستیم اما درعین حال تاکید داریم گزینه نظامی نمی تواند به حل مساله شبه جزیره کره کمک کند. این مشکل باید با استفاده از راه های دیپلماتیک از طریق گفت و گو مستقیم میان همه طرف های مربوطه و در درجه نخست میان ایالات متحده آمریکا و کره شمالی دو دشمن اصلی این پرونده حل و فصل شود."

وی پیوستن کره جنوبی و ژاپن در آینده به سامانه دفاع موشکی جهانی آمریکا را امری مردود دانست.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای، فراهم کردن زمینه ها برای بازگشت طرفین به میز مذاکره را پس از انجام آخرین آزمایش موشکی بالستیک کره شمالی خواستارشد.

پکن نیز با هشدار درباره اینکه اوضاع کنونی در شبه جزیره کره بسیار حساس و پیچیده است، ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها خویشتنداری و آرامش خود را حفظ کنند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها