حمل پول نقد با پهپادِ بزرگ‌ترین بانک روسی

حمل پول نقد با پهپادِ بزرگ‌ترین بانک روسی
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 21:49

بانک "سبیرنک" بزرگترین بانک عامل در بازار روسیه، فن آوری جدیدی معرفی کرده است که به مشتریان اجازه می دهد تا پولهایشان را از طریق پهپاد جا به جا کنند.

العالم - گوناگون

به گزارش خبرگزاری تاس، "گریف گیرمان" مدیر این بانک روسی گفت: در طی سال گذشته تکنولوژی حمل پول را به وسیله صندوق های مخصوصی آزمایش کردیم و در آینده این تکنولوژی سری را برای جلوگیری از سرقت پول مورد استفاده قرار خواهیم داد.

به گفته گیرمان، پولها با پوشش خاصی منتقل خواهندشد، به طوری که در هنگام سرقت، پوشش مذکور منفجر شده و پولها را غیرقابل استفاده قرار می دهد. این مدیرروسی به زمان ورود تکنولوژی مذکور به بازار اشاره ای نکرد.

با این حال، "استانیسلاو کوزنتسوف"، معاون بانک سبیرنک هفته گذشته گفت که این بانک قصد دارد استفاده از حمل پول توسط پهپاد را در طول ماه آینده در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه مورد استفاده قرار دهد.

بسیاری از شرکت ها و موسسات در جهان، تکنولوژی تحویل محصولات با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را بکار گرفته اند. در حال حاضر کمپانی آمریکایی آمازون پروازهای آزمایشی پهپاد را برای حمل بسته‌های پستی در امریکا انجام می‌دهد.

سبیرنک، با دارا بودن حدود 16 هزار زیرشاخه و 260 هزار کارمند، بزرگترین بانک روسیه به شمار می آید.

پست روسیه نیز چندی پیش با تاسیس بانک، عملا وارد فعالیتهای اقتصادی در حوزه پولی شد. پست روسیه تلاش می کند تا خدمات خود را همانند شرکت‌های بزرگ جهانی پست ارایه دهد.

روسیه پهناورترین کشور جهان است که بسیاری از مناطق آن شمار بسیار کمی از جمعیت ۱۴۵ میلیون نفری این کشور رادر خود جا داده است.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها