ویدیو؛ دستاوردهای ارتش سوریه در عملیات "فجر بزرگ"

سه شنبه 9 خرداد 1396 - 01:27

ارتش سوریه در نخستین مرحله از عملیات موسوم به فجر بزرگ، موفق شد جاده تدمر ـ دمشق را بازگشایی کند.

العالم ـ سوریه

مساحت هایی که ارتش سوریه در بیابان به کنترل درآورد، بالغ بر بیش از 5000 کیلومتر مربع است؛ ارتش حضور خود را در تپه های مهم مستحکم کرد و موفق شد جاده تدمر ـ دمشق را بازگشایی کند؛ شیوه این ارتش در نبرد متکی بر سلاح های دوربرد و میان برد است که در فضاهای باز با موفقیت عمل می کنند.

یک فرمانده میدانی در گفتگو با خبرنگار "اسپوتنیک" گفت: ارتش سوریه عملیات نظامی خود نزدیک کارگاه های فسفات در منطقه خنیفیس را تکمیل کرد؛ شهرک بارده و سپس بصیریه را تحت کنترل درآورد و توانست روستای العلیانیه واقع در 10 کیلومتری جنوب خنیفیس را بازپس گیرد، آزادی این منطقه سبب شد تا جاده تدمر به روی کمکهای لوجستیکی باز شود.

این منبع افزود: ارتش سوریه از مناطق کوهستانی ناهموار حرکت می کند؛ این مناطق در پیشروی پیاده نظام و آزادسازی راهها و جاده هایی که آکنده از تونل و گودالهای عمیق هستند، نقش داشته اند. این گودالهای عمیق و تونل ها حاوی ذخایر سلاح و ماسک ها بودند و به نظر رسید که این گودالها به امکاناتی از قبیل مواد غذایی و دارویی و نیز کتابهایی متعلق به داعش مجهز بودند.

منبع مزبور خاطرنشان کرد:عملیات زمینی که بر آن نام بامداد بزرگ اطلاق شده است، اهداف خود در مرحله نخست مبنی بر تامین امنیت جاده دمشق ـ تدمر و بازپس گیری معادن و کارگاه های فسفات در خنیفس را محقق کرد. این کارگاه یکی از مهمترین منابع فسفات در سوریه به شمار می آید. همچنین خطر داعش از بزرگراه دمشق ـ حمص برطرف شد و بخشی از نیروهای تحت حمایت آمریکا و اردن از سمت قلمون شرقی محاصره شدند.

یادآور می شود که جنگنده های روسیه نیز نیروهای زمینی سوریه را پشتیبانی کردند و طی روزهای گذشته با هدف قرار دادن کاروانهای امدادرسانی داعش نتایج مهمی به ثبت رساندند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها