روزنامه کویتی: ایران بازیگر اصلی تحولات سوریه است

روزنامه کویتی: ایران بازیگر اصلی تحولات سوریه است
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 08:27

روزنامه پرشمارگان الرای کویت نوشت: به رغم تلاش سازمان ملل متحد برای کاهش حجم درگیری ها در سوریه، تحولات اخیر در این کشور به سود ایران به عنوان بازیگر اصلی در این عرصه رقم خورده است .

العالم ـ ایران

نشریه الرای کویت در سرمقاله روز سه شنبه خود نوشت: همزمان با توقف درگیری ها در اکثر مناطق سوریه ایران به عنوان یک بازیگر اصلی در بحران سوریه تلقی می شود و با همکاری روسیه و ترکیه خواسته های خود را در این کشور را بدست آورده است.
الرای کویت با یادآوری اینکه آمریکا در پرونده سوریه به حاشیه رانده شده است نوشت: ایران و روسیه توانستند ایده های خود برای کاهش تنش و درگیری در سوریه را عملی و بیش از 40 هزار تن از نظامیان ارتش سوریه در مناطق متعددی از شرق و جنوب و مرکز این کشور مستقر شده اند تا بتوانند کنترل هرچه بیشتری از مساحت جغرافیایی سوریه را در دست گیرند.
الرای می نویسد: این گونه فعالیت های هماهنگ ایران و روسیه راه را بر اجرای ایده های دولت آمریکا در سوریه می بندد .
این نشریه کویتی نوشت: طرح های دولت آمریکا در سوریه موفقیت آمیز نبوده است چرا که همپیمانان واشنگتن که همان گروه های معارض سوری هستند دارای موقعیت مناسبی نیستند.
الرای به موقعیت برتر و قوی ارتش سوریه اشاره کرد و نوشت: پیمان و همکاری مشترک کشورهای روسیه، ایران ،عراق و سوریه مستحکم است و هماهنگی های خوبی میان این چهار کشور برای مقابله با داعش صورت می گیرد تا این گروه تروریستی نتواند دوباره در عراق پیشروی کند. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها