اعتراض مردم ترکیه به حمایت کشورشان از تروریستها

سه شنبه 9 خرداد 1396 - 11:15

مردم ترکیه با برگزاری تظاهراتی در آنکارا، دولت تركيه را به حمايت از گروه های تروريستي در كشورهای همسايه متهم كردند.

العالم - ترکیه

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، مخالفان دولت تركيه در آنكارا پايتخت اين كشور در اعتراض به سياست هاي داخلي و خارجي دولت تظاهرات كردند.

تظاهركنندگان از ادامه وضعیت فوق العاده در تركيه انتقاد کرده و آن را ابزار دولت برای سركوب مخالفان توصیف كردند.

شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين دولت بن علی ييلدريم را به اتخاذ سياست خصمانه ضد كشورهاي همسايه و حمايت از گروه هاي مسلح تروريست در اين كشورها متهم كردند.
عبيده عبدالفتاح خبرنگار شبكه العالم در آنكارا گفت: احزاب مخالف، موسسات مردم نهاد، خبرنگاران، دانشگاهيان و فعالان حقوقي در اين تظاهرات در محكوميت سياست هاي داخلي و خارجي دولت شركت داشتند.

يكي از تظاهركنندگان به خبرنگار العالم گفت: شهروندان در تركيه از جنبه هاي مختلف زندگي خود زير فشار دولت حزب عدالت و توسعه قرار دارند. كشور شاهد بازداشت هاي دسته جمعي است. از نظر اقتصادي هم افزايش قيمت ها، زندگي را دشوار كرده است.
ديگر شهروند تركيه اي گفت:احزاب و گروه هاي مختلف مخالف دولت در اين تظاهرات شركت كرده اند تا سياست هاي اشتباه حزب عدالت و توسعه را در داخل و خارجي محكوم كنند. اين سياست ها باعث ويراني براي تركيه در سطوح مختلف شده است.
بر اساس گزارش خبرنگار العالم، تظاهركنندگان تاكيد كردند ادامه وضعیت فوق العاده در تركيه غيرقانوني است و به منافع تركيه آسيب مي رساند، و از آن به عنوان بهانه اي براي سركوب مخالفان دولت استفاده مي شود. زندان هاي تركيه پر از شخصيت هاي سياسي و دانشگاهي است و اين شرايط، عضويت آن در اتحاديه اروپا را غيرممكن كرده است. تظاهركنندگان تاكيد كردند دولت به اين علت موضع تهاجمي در برابر مخالفان اتخاذ كرده است كه در حال فروپاشي است و بدون تحميل حالت فوق العاده، نمي تواند كشور را كنترل كند. 

يكي از تظاهركنندگان گفت:از سران دولت براي تامين منافع تركيه و نه اهداف شخصي شان تلاش مي كردند، اين شرايط ايجاد نمي شد. متاسفانه دولت حزب عدالت و توسعه، سياست هاي خطرناكي در خاورميانه دارد.
شهروندان معترض تركيه اي سياست هاي دولت اين كشور در صحنه خارجي را شکست خورده توصیف کرده و اعلام کردند سال ها حمايت از گروه هاي تروريستي مسلح در كشورهاي همسايه هيچ سودي براي آنكارا نداشته است. تظاهركنندگان تاكيد كردند حل اين شرايط، بازنگري در سياست هاي خصمانه و همكاري مشترك با دولت هاي قانوني اين كشورها و در راس آنها سوريه است. مردم تركيه از هر فرصتي براي اعلام مخالفت با سياست هاي داخلي و خارجي دولت از جمله محدود كردن آزادي هاي عمومي و نقض حقوق مردم، استفاده مي كنند.

پربیننده ترین خبرها